APR Stage 1 úprava řídící jednotky chiptuning AUDI RS3 8V TTRS 8S 2,5 TFSI EVO
- Audi
- APR Stage 1 úprava řídící jednotky chiptuning AUDI RS3 8V TTRS 8S 2,5 TFSI EVO
Výrobce:APR Chiptuning
Kód:DPP-2.5T-GEN2
Počet kusů na autě:1Ks
V nabídce od:05.12.2018
Dostupnost produktuSkladem více než 5 Ks
Běžná prodejní cena:26 907 Kč
Sleva:15%
Cena s DPH:22 871 Kč
Cena bez DPH:18 901 Kč
Doručení Doprava po ČR od 159 Kč
Doručení Doprava na Slovensko od 269 Kč
Doručení Doprava EU od 780 Kč
APR představuje emisně vyhovující tuningový program pro motor 2,5 TFSI EVO, který se nachází v AUDI RS3 FL a AUDI TT RS.
APR úprava řídící jednotky je nejefektivnější modifikace auta v poměru pořizovací ceny a přidaného výkonu u motoru 2,5 TFSI. Tyto úpravy dramaticky zvýší jak výkon, tak i točivý moment motoru, čímž získáte mnohem rychlejší a zábavnější vůz. To vše při zachování emisí výfukových spalin a tím tak i možnosti projít legálně měřením emisí na STK. Zlepšení je možné skrze APR optimalizaci seriové řídící jednotky vozu tak, aby se využil plný potenciál motoru. Úprava se nahrává do seriové řídící jednotky skrze OBD-II zásuvku, řídící jednotka se tedy nemusí fyzicky rozebírat. APR pokročilá úprava zahrnuje i další vlastnosti jako APR EMCS možnost mít v řídící jednotce více výkonových map, mezi kterými si lze přepínat, Anti-theft ochrana proti krádeži a další. Ovládání funkcí lze skrze páčku tempomatu popřípadě skrze APR Mobile aplikaci v mobilním telefonu s použitím APR Bluetooth transmitéru.
Fáze APR úprav:
APR úpravy řídící jednotky jsou dostupné v několiká fázích (stageích), které jsou kalibrované pro různé druhy paliva a jak pro seriový motor, tak i pro motor s různými hardwarovými modifikacemi. Všechny úpravy jsou kalibrované pro případné použití lepšího sání, intercooleru (chladiče stlačeného vzduchu), Catback výfuku popřípadě i pro další menší úpravy, které Vám rádi doporučíme.
Úprava řídící jednotky vylepší funkci performance budíků, které ukazují tlak turba a další hodnoty, zlepší se jejich odezva a ukazatel výkonu a točivého momentu bude ukazovat správné hodnoty, které budou poplatné zvýšení výkonu. Navíc se přidala i funkce "left foot braking" (brzdění levou nohou), odstranil se omezovač maximální rychlosti, zvýšily se maximální otáčky motoru s motorsportovým omezovačem otáček. Upravilo se chování střílení do výfuku tak, aby se lépe chránil sériový ktalyzátor, přepracovalo se chování klapky ve výfuku u všech módů tak, aby bylo dosaženo jak lepšího zvuku, tak hlavně i výkonu. Optimalizovány byly také starty studeného motoru, velký zřetel byl brán na chování vozu v různých nadmořských výškách, zlepšila se odezva plynového pedálu, který má nyní lineární chod a i veškeré další úpravy přispěly k tomu, aby byl vůz jak zábavnější, tak ovladatlnější za různých podmínek od běžné klidné jízdy až po závodní vytížení.
APR Stage 1
APR Stage 1 úprava řídící jednotky nevyžaduje žádné dodatečné hardwarové úpravy na motoru a je dostupná ve výkonech 459-542hp a 611-686Nm v závislosti na oktanové specifikaci použitého paliva, viz grafy níže. Nárust výkonu 61-132hp a 120-198Nm je dostupný ve středních otáčkách. Pro další lehké zvýšení výkonu lze dosadit lepší sání, intercooler kit nebo catback výfuk, aniž by bylo znovu potřeba upravit řídící jednotku motoru. Výměna intercooleru za větší je zde velmi doporučena, jelikož sériový chladič limituje výkon již u základní stage 1 úpravy.
APR Stage 1 úprava řídící jednotky je dostupná pro benzíny oktanového čísla 95 // 98 // 102 včetně podpory paliva E85.
APR úprava pro palivo E85 není flexibilní. Při naladění na E85 je potřeba mít v nádrži pouze palivo E85. Různé míchání paliva E85 s běžnými benzíny může vést k nesprávnému chodu motoru a tím k jeho poškození. V případě natankování jiného paliva je tedy potřeba přepnout mapu v řídící jednotce tak, aby bylo aktivováno naladění na to palivo, které v nádrži opravdu je. Pro maximální bezpečnost, zvláště pak u vozidel, které se využívají na závodních okruzích nebo při dlouhodobé jízdě maximální rychlostí na dálnicích, doporučujeme dosazení NGK-R7437-9 zapalovacích svíček s odtrhem nastaveným na 0,6mm a intervalem výměny 16-24tis km.
Výkonové tabulky:
Úprava pro 95 oktanový benzín:
Úprava pro 98 oktanový benzín:
Úprava pro palivo E85:
APR Stage 1+
APR Stage 1+ úprava řídící jednotky je další krok k vyššímu výkonu. Tato úprava je kalibrovaná pro dosazení APR Vstupu do turbodmychadla a pro APR Intercooler kit. Naladění s těmito vyžadovanými komponenty zvýší výkon na 493-569hp a 615-705Nm v závislosti na oktanové specifikaci použitého paliva, viz grafy níže. Nárust výkonu 86-162hp a 130-206Nm je dostupný ve středních otáčkách. Pro další lehké zvýšení výkonu lze dosadit lepší vzduchový filtr, catback výfuk a další menší úpravy aniž by bylo znovu potřeba upravit řídící jednotku motoru.
APR Stage 1+ úprava řídící jednotky je dostupná pro benzíny oktanového čísla 95 // 98 // 102 včetně podpory paliva E85.
APR úprava pro palivo E85 není flexibilní. Při naladění na E85 je potřeba mít v nádrži pouze palivo E85. Různé míchání paliva E85 s běžnými benzíny může vést k nesprávnému chodu motoru a tím k jeho poškození. V případě natankování jiného paliva je tedy potřeba přepnout mapu v řídící jednotce tak, aby bylo aktivováno naladění na to palivo, které v nádrži opravdu je. Pro maximální bezpečnost, zvláště pak u vozidel, které se využívají na závodních okruzích nebo při dlouhodobé jízdě maximální rychlostí na dálnicích, doporučujeme dosazení NGK-R7437-9 zapalovacích svíček s odtrhem nastaveným na 0,6mm a intervalem výměny 16-24tis km.
Výkonové tabulky:
Úprava pro 95 oktanový benzín:
Úprava pro 98 oktanový benzín:
Úprava pro palivo E85:
Shrnutí APR úprav:
* hodnoty zvýšení výkonu jsou založené na datech z měření u APR. Pro změření bylo použito vozidlo AUDI RS3 8V s DSG převodovkou a zkušebna výkonu Dyapack Dynamometer za použití SAEJ1349 korekce a za použití několika následných měření vozu. Výkon na klice je vypočítán z výkonu na kolech. Výsledek měření u koncových zákazníků se může lišit v závislosti na okolních klimatických podmínkách, druhu převodovky v autě, stavu auta, kvality paliva, druhu výkonové zkušebny a jejího nastavení a dalších proměnných, které můžou ovlivnit výsledný výkon.
Doporučené další úpravy:
APR Stage I je určena pro seriové auto. I tak ale lze lehce vylepšit výkon a ostrost motoru dodatečnými úpravami.
Volitelné úpravy:
v přípravě...
Podmínky při dalších úpravách:
V případě, že si od nás necháte upravit Řídící jednotku motoru na fázi APR Stage I a do budoucna budete plánovat dosazení dalších komponentů, pro které bude nutné upravit Řídící jednotku motoru na APR Stage II, pak budete mít při koupi APR Cast Downpipe prvního dílu výfuku od nás možnost upgradu Vaší APR Stage I na APR Stage II zdarma. V případě zakoupení jiného 1. dílu výfuku než APR Cast downpipe výfuku je účtován poplatek dle aktuálního ceníku viz dole tabulka. Při zakoupení tohoto výfuku z jiného zdroje než od nás si účtujeme za přehrátí navíc ještě manipulační poplatek 2000 Kč.
Určení:
AUDI RS3 FL 8V 2,5 TFSI EVO
AUDI TTRS 2,5 TFSI EVO
Světová špička mezi kalibračními experty:
2,5 TFSI využívá moderní řídící jednotku BOSCH MED 17 pro správnost chodu motoru. Zjednodušeně se jedná o počítač, který říká motoru jak správně pracovat. Tuningový software, jako je APR Stage X úprava, říká motoru jak mít více výkonu. To se děje skrze zvýšení tlaku turbodmychadla, úpravu časování předstihu, úpravu polohy vačkové hřídele, nastavení mixu vzduchu a paliva a dalších.
Tato řídící jednotka je velmi komplikovaná. Aniž by řidič tušil, tak řídící jednotka inteligentbně upravuje nastavení motoru tak, aby se zachoval jeho hladký chod. Oproti jiným řídícím jednotkám v jiných modelech, tato řídící jednotka při precizním naladění eliminuje nutnost ladění na míru pro dosažení maximální výkonu, i za dramaticky měnících se klimatických podmínek.
Jak se APR liší od ostatní konkurence:
Tato řídící jednotka motoru je velmi výkonná a komplexní, ale na druhou stranu je také extrémně náročná na plné pochopení. Menší úpravci, kteří nemají takové vývojové zázemí nebo rychloobrátkové firmy, které chrlí kvanta úprav pro různe modely rozličných značek, nemají šanci jí plně pochopit, a aby jí mohli upravit, tak jí musí zjednodušit. Tím ale odstraní její přednosti, které z ní dělají tak komplexní a pokročilý motor management. Výsledkem je nekompletní produkt, který často vyžaduje úpravy ze strany uživatele, aby získal maximální výkon a to ještě v určitém fixním prostředí, kde se zrovna ladilo. Oproti tomu APR kalibrační inženýři strávili téměř dekádu neustálým zdokonalováním úprav, a to za plného pochopení všech struktur této řídící jednotky, aby mohli "odemknout" plný potenciál výkonu, který je zde k dispozici. S kompletním porozuměním a přístupem do všech struktur řídící jednotky, ke všem mapám, podmapám a k sekcím, které pracují s proměnnými podmínkami, APR inženýři využili každé příležitosti, které tato řídící jednotka umí nabídnout. Výkon je zde zvednut ve všech směrech a za všech podmínek. Nyní je umožněno využívání vysokého výkonu s rychlými reakcemi na sešlápnutí plynu a zároveň je úprava velmi uživatelsky přívětivá a hladká při běžném denním ježdění. Precizní zvládnutí regulace plnícího tlaku turbodmychadla přispívá k působivě předvídatelnému chování motoru, jelikož turbo nabíhá velmi rychle a dokáže dodat konstantně vysoký výkon. A konečně i pokročilé rutiny pro ochranu motoru jsou zde zachovány. To umožňuje řídící jednotce, aby neustále kontrolovala a upravovala plnění a přesný mix paliva a vzduchu tak, aby se motor řádně chladil a chránil. To vše aniž by tyto procesy nějak negativně ovlivnily požitek z jízdy.
Extrémní testování:
APR úprava řídící jednotky byla po více jak rok extensivně testována, aby se APR ujistilo, že se jedná o bezpečnou a spolehlivou úpravu za všech podmínek. To zahrnovalo testování na několika kontinentech v zimním i letním odbdobí, v nízkých i vyšších nadmořských výškách, jak při běžné klidné jízdě, tak samozřejmě i zátěžové extrémní testování na mnoha závodních tratích, včetně sprintovací dráhy. APR testovací vůz byl dovybaven dodatečnými sonzory pro monitorování tlaků a teplot před i za chladičem stlačeného vzduchu, byly dosazené čidla na monitorování teploty výfukových plynů a zpětných tlaků jak přímo v turbodmychadlu, tak i ve výfuku a dokonce i před i za katalyzátorem. Další tlaková a teplotní čidla byla rozmístěna na dalších místech včetně sání. APR testovací vozy byly v průběhu času naladěny za použití různých dílů až na 700hp, vše na seriovém vnitřku motoru a během těchto testů se stanovlo několik rekordu jako například čas 10,5s u APR Stage 1 úpravy ve sprintu na 1/4 míle nebo 9,8s čas se Stage 3 úpravou.
Další funkce APR Úprav:
Kromě vylepšení výkonu a točivého momentu, inženýři u APR byly schopni, díky dalšímu dolaďování, zrychlit čas při akceleraci. Zmenšílo se zpoždění zapalování, které vedlo k lepší odezvě od pedálu, aniž by se ovlivnila jeho citlivost.
APR úprava Řídící jednotky zvyšuje omezovač rychlosti tak, aby Vás neomazoval při bleskových průjezdech na závodních okruzích nebo na dálnicích, kde by Vás tento limiter mohl dosti omezovat a kazit Vám tak Vaší zábavu.
APR úprava řídící jednotky bere veliký zřetel na několik parametrů spojených se spotřebou paliva, zvláště pak v režimu jízdy po dálnicích nebo při pomalejší jízdě. V závislosti na kvalitě paliva a Vašem jízdním stylu můžete očekávat mírné snížení spotřeby.
APR EMCS programy a vlastnosti:
APR patentovaný systém EMCS, Enhanced Modular Chipping System, přináší možnost výběru programů a funkcí pro Vaší seriovou Řídící jednotku, bez nutnosti dokupování dalšího externího zařízení. Ostatní společnosti se pokusily napodobit EMCS neohrabanými přídavnými přepínacími zařízeními, které pouze nahrazují nebo násobí části základního nastavení. Nicméně EMCS má schopnost kompletně přepsat celý kód řídících map, takže každá mapa má kompletní sadu precizního nastavení. APR EMCS funkce a programy je možné aktivovat jednoduše skrze páčku ovládání tempomatu, přičemž tato páčka bude stále sloužit jako ovladač tempomatu, nebo je lze ovládat skrze aplikaci v chytrém mobilním telefonu, kdy je potřeba přikoupit APR Bluetooth dongle pro propojení mobilního telefonu / tabletu s autem..
Přepínání programů: dovolí uživateli měnit čtyři různé nastavení motoru a funkce, bez nutnosti míti externí hardware.
Seriové nastavení: Vybráním seriového nastavení, je řídící jednotka resetována do původního továrního nastavení. Motor tak pojede přesně tak, jako před úpravou APR. Vhodná funkce v zimě na sněhu.
APR výkonové mapy: APR nabízí možnost nastavení na konkrétní paliva, od běžných premiových až po závodní benzín. Každé nastavení je kompletně překalibrováno tak, aby maximálně využilo danné oktanové specifikace paliva
Fault Code Erase: Tato schopnost dovolí uživateli smazání a resetování chybových hlášek a adaptací Řídící jednotky bez nutnosti použití speciálních zařízení.
Security Lockout: Možnost uzamknutí jednotky předejde zneužití APR EMCS funkcí neautorizovanou osobou. Pokud je tato funkce zapnuta, EMCS nebude viditelná dokud se nevyvolá zadáním 2-4 místného hesla.
Anti-Theft: Ochrana proti krádeži. Pokud je aktivováný, tak Anti-Theft znefunkční startér nebo plynový pedál, a to i když zloděj použije originální klíč v zapalování. Vozidlo tak bude znehybněno do doby, než se zadá bezpečnostní 2-4 místné heslo skrze páčku tempomatu nebo skrze aplikaci ve Vašem mobilním telefonu.
Manuál pro ovládání pokročilých EMCS funkcí k nahlédnutí zde: APR EMCS Manuál
APR Mobile:
APR Mobile je jednoduchá a výkonná mobilní aplikace, která posouvá tuningové úpravy zase u kus dále.
APR Mobile aplikace se instaluje na mobilní chytré telefony, tablety a další zařízení, které má možnost bezdrátového připojení k Řídící jednotce motoru. Jakmile jste připojení, můžete snadno měnit nastavení a funkce APR EMCS. Můžete si měnit nahrané programy, zobrazit chybové hlášky a mazat je, nalogovat data z Řídící jednotky v reálném čase a s vysokou datovou propustností. To jsou vše možnosti, které nenajdete nikde jinde na trhu než u APR. Aplikace slouží také k dostávání nejnovějších zpráv od APR, k vyhledání nejbližšího dealera APR a k prohlížení historie logování motoru.
Platba a provední úpravy
Lze objednat a zaplatit předem bankovním převodem nebo přes PayPal a následně se jen domluvit na termínu úpravy nebo zaplatit hotově na místě. Po objednání přes eshop budete kontaktováni a dohodne se termín úpravy, která bude provedena na adrese naší provozovny Českobrodská 179, Praha 9 - Běchovice, 19011
Homologace:
APR úpravy řídících jednotek (chiptuning) zatím nejsou homologované pro provoz na pozemních komunikacích dle homologace v rámci hromadné přestavby vozidel. Bohužel dle našeho názoru aktuální homologace nikterak neřeší kvalitu úprav, čehož mnozí slabší úpravci zneužívají. Většina APR úprav jsou v západních zemích jako je Německo homologovány, splňují emisní limity a schválení zde v ČR lehce brání legislativa. Nicméně i toto plánujeme do budoucna řešit. Nenechte se proto zmást a chtějte kvalitní úpravu. Zde máme naše REFERENCE
Přímé přeprogramování
APR DirectPort Programing: je patentovaná technologie, kdy každý distributor APR připojený k internetu má přístup k nejnovějším verzím softwaru. APR jako první přišlo s přímým přehráním programu do Řídící jednotky, které bez zbytečných zásahů do hardwaru auta a přidáváním dalších zařízení do složité a drahé elektroniky přehraje data v Řídící jednotce. Nemusí se tedy vyndavat Řídící jednotka z vozu.
Bezpečnost, záruka a vrácení peněz
Všechny APR úpravy Řídíci jednotky zahrnují doživotní záruku na nahraný software a kdykoliv se objeví nová verze softwaru, máte možnost přehrání nové verze bez dalších poplatků.
Všechny APR úpravy Řídíci jednotky zahrnují možnost vrácení originálního nastavení a peněz do 30ti dnů. Pokud budete z jakýchkoliv důvodů nespokojeni s touto úpravou, budou Vám vráceny peníze a vaše auto dostane zpět originální nastavení Řídící jednotky.
Všechny APR úpravy jsou kódovány, aby nebylo možné jejich odcizení podvodnými společnostmi.