APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 2,5 TFSI EVO
- Audi
- RS3 8Y (2021 - )
- Motor
- Intercoolery
- APR Intercooler kit AUDI RS3 8V 2,5 TFSI EVO
Výrobce:APR
Kód:IC100024
Počet kusů na autě:1Ks
V nabídce od:05.12.2018
Dostupnost produktuNa objednávku
Zboží lze objednat a bude objednáno přímo pro Vás.
Cena s DPH:51 769 Kč
Cena bez DPH:42 784 Kč
Doručení Doprava po ČR od 159 Kč
Doručení Doprava na Slovensko od 269 Kč
Doručení Doprava EU od 780 Kč
APR Intercooler kit je masivní, vpředu uložený chladič, který masivně snižuje teploty nasávaného vzduchu (IAT), redukuje nasátí tepla a výrazně zvyšuje výkon! Intercooler se vyznačuje snadnou montáží, kdy padne kus za kus, čemuž dopomáhá i dodaná US přední nárazová příčka. Vzhledem k nízké účinnosti sériového chladiče je APR intercooler kit vhodný ke všem stupňům úprav.
Krátká fakta:
- Dramatcké snížení teploty nasávaného vzduchu
Zvyšuje výkon a minimalizuje úbytek výkonu díky zadržování tepla (heat soak).
Efektivní i pro výkony přes 800hp
Nárust 26hp na kolech oproti seriovému chladiči při Stage 1 úpravě
- Masivní velikost jádra chladiče
Maximálně využívá velikost prostoru pro originální chladič
16,2 x 64,3 x 8 cm - 8368 cm3 - Originální RS / GTI chladič
29,7 x 55,8 x 8,9 cm - 14765 cm3 - APR chladič
- Montáž na nejlepší místo této platformy
Chladič pasuje kus za kus za originální chladič
- Vysoce efektivní jádro chladiče
Bar-and-Plate chladič je chladič s příčkami mezi kterými jsou chladící žebra. Důkladné testování vyústilo ve vybrání chladiče se správnou velikostí a hustotou chladících žeber. Díky tomu je chladič vysoce efektivní a má nizké tlakové ztráty. To ustí v maximální výkon!
- Hladké odlité bočnice chladiče
Bočnice jsou navrhnuty pro minimalizaci turbulencí, restrikcí a pro maximalizaci průtoku vzduchu skrz ně. Organicky tvarované pro ideální distribuci vzduchu na celou plochu chladiče. Tlakově testováno pro zamezení úniku vzduchu.
- Navrhnuto inženýry s laserovým vybavením
S nejlepším vybavením a chytrými inženýry při vývoji máte jistotu, že produkt bude fungovat perfektně.
Testování:
APR inženýři testovali jak originální chladič, tak i finální verzi APR chladiče v mnoha rozličných testech, aby se prověřil dopad APR chladiče na teplotu nasávaného vuduchu. Následující testy byly provedený na voze AUDI RS3 2018 s APR Stage 1 (98oct) úpravou řídící jednotky a bez žádných dalších hardwarových modifikací. Venkovní podmínky se při testování pohybovaly okolo 25,8°C, 98,06 kPa a při 60,47% vlhkosti. Po dosazení APR chladiče se podmínky lehce zhoršily až na 30,6°C, 98,3 kPa a při vlhkosti 42,18%. Tím APR chladič nezískal žádnou výhodnu, naopak musel obstát v daleko horších podmínkách.
S každým chladičem se provedlo šest zátěžových testů na dynamometru. Vše na 4. rychlostní převod od volnoběhu až po omezovač otáček, s krátkou prodlevou mezi jednotlivými testy. Sériový chladič nezvládl boj s vysokými teplotami a teploty nasávaného vzduchu (IAT) vystoupaly do výšin, kdy výrazně snižovaly výkon. IAT byly na začátku prvního testu na hodnotě 42°C a vystoupaly až na 58°C na konci prvního testu. Tento trend pokračoval až k nepřijatelným 70°C u posledního šestého testu! V porovnání test APR chladiče začal na stejné teplotě, ale na konci prvního testu teplota vystoupala pouze na 44°C. Následně byl chladič schopný se velmi rychle zbavit nasátého tepla a ke konci šestého testu se teplota vyšplahala pouze na 54°C. APR chladič tak měl lepší výsledky po všech 6 testů, než jaké výsledky byly naměřeny u sériového chladiče již po prvním testu.
Druhý test, také na dynamometru, spočíval v zátahu motoru po dobu 15ti vteřin. U sériového chladiče se teplota nasávaného vzuchu začala okamžitě zvyšovat. Z původních 37°C rychle vystoupala až na 64°C! APR si dle očekávání vedl i v tomto testu velmi dobře a z počáteční teploty 38°C teplota klesla na 33°C a po sedmé vteřině začala postupně stoupat na 40°C na konci testu. Rozdíl teplot byl tedy 23°C ve prospěch APR chladiče, ale je třeba si uvědomit, že šlo jen o velmi krátký 15s test. V případě vyššího zatížení by byl rozdíl ještě daleko vyšší.
Tento rozdíl se přímo odráží ve výkonu a akceleraci, kdy s APR chladičem je akcelerace velmi konstantní. Při porovnání výkonu mezi nejlepšími i nejhoršími testy, APR chladič vždycky zajistil o minimálně 26AWHP více, než sériový chladič. Jedná se tak o nejlepší Hardwarovou modifikaci, jakou můžete pro motor 2,5 TFSIpořídit.
Design:
Bohužel, nezasvěcenému člověku mohou různé chladiče připadat stejné. Avšak efektivita chladiče a tím i výkon jsou ovlivněny mnoha klíčovými faktory. Výběr materiálu, tvar bočnic, konstrukce, tvar a hustota žebrování a celkové rozměry musejí být pečlivě analyzovány a vyváženy, aby se dosáhlo nejlepšího výsledku. Originální chladič byl vyroben s ohledem na co nejmenší výrobní náklady, aby byl jednoduchý na výrobu a aby zvládal uchladit sériový výkon. APR chladič musí zvldat uchladit dvojnásobný výkon. Aby se toho dosáhlo, APR muselo vyvinou velké úsilí ve správném výběru jádra chladiče, designu bočnic a to vše se muselo vejít do originálního zástavbového prostoru.
Výber jádra chladiče
APR jádro chladiče je masivní, využívá přepážkového designu s chladícími žebry (bar-and-plate), které jsou hustě poskládané a zvlněné jako žaluzie. Tento tvar nabízí výjmečnou chladící schopnost a zároveň je vyvážený s ohledem na minimalizaci tlakových ztrát a hladké proudění vzduchu skz ně. Velikost jádra byla vybrána přímo pro tuto platformu tak, aby se zajistila minimalizace tlakových ztrát a zbyl ještě dostatek místa pro adekvátně tvarované bočnice. APR chladič dalece přesahuje možnosti originálních chladičů a představuje tak nejúčinnější chladič pro motor 2,5 TFSI. Pro řidiče to znamená jediné. Konstantní výkon i v těch nejnáročnějších podmínkách.
Druh chladícího jádra a struktura přepážek
APR inženýři věnovali zvýšenou pozornost na vyvážení mezi efektivitou chlazení a tlakovými ztrátami způsobenými zhoršením průchodu vzduchu skrz zahuštěné chladící přepážky chladiče. Při snížení počtu přepážek se snížily tlakové ztráty, ale chladič přestal efektivně chladit. Stejně tak při zahuštění přepážek se zvýšila efektivita chlazení, ovšem za cenu velkých tlakových ztrát. To zatěžovalo více turbodmychadlo, které se více namáhalo a více i zahřívalo, aby protlačilo adekvátní množství vzduchu skrz chladič. Precizním vyvážením těchto vlastností bylo dosaženo největšího výkonu, který jinde nenajdete.
Design bočnic
Design bočnic chladiče:
Aby se plně využilo masivní jádro chladiče, tak museli APR inženýři speciálně navrhnout odlité hliníkové bočnice, které jsou organicky tvarované pro dosažení ideálního průtoku a distribuci vzduchu k celé ploše chladiče. Bočnice rozhodně nejsou pozadu za kvalitou a velikostí chladícího jádra. Jedná se o díly z jednoho kusu odlitého hliníku, které byly dále CNC upraveny tak, aby se vytvořily správné spoje pro navlečení hadic, opracovaly se držáky chladiče pro snadnou montáž a upravena byla i spojovací část, aby jí bylo možné kvalitně svařit technologií TIG. Díky přesné upínací stolici si můžete být jisti, že chladič padne na své místo jak má a nebude vykazovat žádné geometrické vady.
Určení:
AUDI RS3 8V
Performance VW x APR Alabama from CGFilm on Vimeo.