APR Stage 3 Turbokit EFR7163 AUDI S3 8V 2,0 TSI MQB
- Audi
- S3 8V (12- )
- APR Stage 3 Turbokit EFR7163 AUDI S3 8V 2,0 TSI MQB
Výrobce:APR
Kód:APR-T3100079
Počet kusů na autě:1Ks
V nabídce od:25.04.2016
Dostupnost produktuNa objednávku
Zboží lze objednat a bude objednáno přímo pro Vás.
Cena s DPH:169 400 Kč
Cena bez DPH:140 000 Kč
Doručení Doprava po ČR od 159 Kč
Doručení Doprava na Slovensko od 269 Kč
Doručení Doprava EU od 780 Kč
APR Stage III EFR7163 Turbokit
APR Představuje Stage III EFR7163 Turbokit pro motor 2,0 TSI EA888 Gen3!
APR Stage III Turbokit produkuje neuvěřitelných až 522 hp a srazí čas potřebný na zdolání 1/4 mílové trati na 10s. To vše přes chytré, cenově dostupné a rozšířitelné řešení na klíč. To představuje hrozbu pro extrémně přeplňované čtyřválce včerejška a láme srdce muscle a exotických aut, které jsou za kvílení turbodmychadla ponechány v prachu motorem třetinové velikosti. Z auta se tak stane zlá, ale na druhou stranu snadno zkrotitelná šelma, která je vhodná pro civilizované denní ježdění a překvapí i vynikající spotřebou paliva. Rychlé reakce s téměř seriovým turbo-lagem přispívají k větším zážitkům z řizení auta bez nutnosti činit nějaké kompromisy ze strany řidiče. Je odpovědí na touhu po větším výkonu a zároveň i výkladní skříní inženýrského týmu APR, který celý kit vyvíjel a stále zdokonaloval přes rok a půl, až k úplně dokonalosti. Snadně namontovatelný, bleskově rychlý a produkující naprosto fascinující zážitek z řízení. Takový je APR Stage III kit!
Krátká fakta:
- Neuvěřitelný výkon
Nabízí až 522hp, je to nejsilnější turbokit pro čtyřválcový motor, který kdy APR vytvořilo.
- Blesková akcelerace
Srazí čas sprintu na 1/4 míle na 10s a zrychlení z 0 na 225km/h bude rychlejší o 15s než seriový Golf 7R
- Spolehlivé turbodmychadlo s rychlými reakcemi
Borg Warner twin scroll EFR7163 turbodmychadlo dokáže dodat dechberoucí výkon v nejvyšších otáčkách a zároveň zprostředkovat neuvěřitelně rychle reakce. To vše při ultra-vysoké spolehlivosti tohoto turbodmychadla.
Přeměňte Stage III kit na Stage III+ s APR palivovým systémem a získejte v budoucnu další porci výkonu.
- Řešení na klíč, včetně úpravy řídící jednotky
Žádné starosti s hledáním dodatečných dílů nebo drahé ladění na motorové brzdě. Stage III kit je kompletní "bolt on" kus za kus řešení včetně všech potřebných dílů a naladění řídící jednotky.
- Harmonická balance mezi Hardwarem a Softwarem
APR inženýři mají za sebou tvrdou práci. Otestovali vše co funguje a zavrhli to, co se neosvědčilo a nebylo by hodné jména APR.
- Premiové materiály
Nešetřilo se při vývoji. APR Stage III kit využívá pouze ty nejlepší komponenty a materiály nejvyšší kvality.
Interaktivní model:
Výkon:
Výkonové tabulky pro APR Stage 3 a 3+ kit dle použitého paliva.
APR Stage 3 95oct
APR Stage 3 98oct
APR Stage 3 104oct
APR Stage 3+ 95oct
APR Stage 3+ 98oct
APR Stage 3+ 104oct
Výkonová tabulka:
Testování akcelerace:
Detailní popis komponentů:
Motorový management:
Součástí APR Stage 3 turbokitu je i světově uznávaná úprava řídící jednotky. Toto naladění se nahrává do Vaší seriové řídící jednotky skrze OBDII zásuvku a nevyžaduje tak žádné další dodatečné úpravy nebo další ladění ze strany uživatele. Jednoduše navštívíte kteréhokoliv APR distributora a úprava řídící jednotky Vám bude aplikovaná během několika minut.
APR inženýři strávili více jak rok a půl výzkumem a vývojem seriového systému řízení motoru, aby bezproblémově pracoval s rozsáhlými úpravami zakomponovaných v APR Stage 3 kitu. To zahrnuje tisíce zápřahů motoru na plný výkon, ať už na motorové stolici nebo na běžné automobilové brzdě a samozřejmě i na běžné silnici nebo na závodní dráze. Nebyl to lehký úkol, jelikož výkon s takto rozsáhlými změnami daleko předčí originální hodnoty. Prostřednictvím jak porozumění zdrojového kódu řídící jednotky, tak změn v kalibraci motoru, APR inženýři adaptovali řídící systém tak, aby mohl spolupracovat s podstatně větším turbodmychadlem, pneumaticky ovládaným obtokovým ventilem a s větším MAP senzorem. APR Stage 3+ kit navíc spolupracuje i s propustnějšími vstřikovači a výkonnější palivovou pumpou.
Aby bylo možné lépe pochopit komplexnost motorového managementu, musí se nejdříve pochopit modelové instrukce uvnitř. Seriová řidící jednotka využívá modelových nebo simulovaných instrukcí bez nutnosti drahých senzorů. I když některé senzory jsou stále využívány, tak řídící jednotka již neměří rychlost otáček turbodmychadla, teplotu výfukových plynů, zpětný tlak v komoře turbodmychadla a další důležité hodnoty. Při vývoji nové kalibrace je třeba tyto senzory dosadit a na základě jejich dat pak vytvořit nové modelové instrukce. Řídící jednotka se následně do značné míry opírá o očekávané chování seriových komponent. Nicméně pokud tyto komponenty vyměníte, jakou je například změna turbodmychadla, tak tyto modelové instrukce přestanou fungovat a motor přestane pracovat správně. To je hlavní důvod, proč je správná kalibrace řídící jednotky pro APR Stage III kit tak kritická.
Aby se správně upravila řídící jednotka, APR inženýři strávili měsíce neustálým aktualizováním modelových instrukcí, které byly kalibrovány pro nově dosazený hardware. Zatímco motor byl ukotven na motorové výkonové zkušebně, byly na něj nainstalované různě drahé a citlivé sondy, které umožňovaly APR inženýrům měřit a neustále měnit kritická data pro řídící jednotku. APR mechaničtí inženýři byly schopni okamžitě reagovat na vzniklé problémy a provádět různé hardwarové změny, než aby bylo nutno tyto problémy obcházet rizikovou kalibrací řídící jednotky. APR vlastní a neuvěřitelně výkonné diagnostické zařizení dovolilo APR inženýrům monitorovat za vysokého přísunu dat každou změnu v rámci upravené řídící jednotky. Tato kontrola vyústila v zodpovědně naladění map v řídící jednotce. Řídící jednotka nyní plně rozumí všem změnám, které přináší APR Stage 3 kit a může tak řádně řídit a kontrolovat chod motoru. Z tohoto důvodu mohli APR inženýři dosáhnout zajímavých úrovní výkonu, bez zbytečného riskování. Chod motoru je tak velmi klidný, zlepšilo se vše od běžného denního užívání až po akceleraci na plný plyn. Spotřeba paliva se zlepšila a řídící jednotka dokáže motor náležitě ochránit před nebezpečnými provozními situacemi. Pro APR inženýry to znamená, že je motor správně a zodpovědně naladěn. Pro řidiče to znamená, že to prostě funguje.
Turbodmychadlo a obtokový ventil:
Rychlé reakce, vysoký výkon v nejvyšších otáčkách a naprostá spolehlivost byly faktory, které stály v čele při výběru turbodmychadla pro APR Stage 3 kit. Obvykle tyto vlastnosti nejdou vždy ruku v ruce. Velká turbodmychadla mají tendenci mít prodlevu, zatímco malá turba nedokáží zprostředkovat vysoký výkon v nejvyšších otáčkách. Turbodmychadlo Borg Warner EFR7163 ale toto zažité pravidlo prolomilo. Díky nejnovějšímu technickému pokroku v kombinaci s APR pokročilými strategiemi při ladění řídící jednotky bylo doaženo vysokého výkonu a spolehlivosti.
Výkon:
EFR7163 je vybaven masivním, z lehkého hliníku ukovaným, 71mm kompresorovým kolem, které je schopné svou pokročilou geometrií lopatek překonat veškerou konkurenci. S kapacitou přečerpat až 27kg vzduchu za minutu, je turbodmychadlo schopné zprostředkovat masivní výkon s dostatečným prostorem pro další zvýšení výkonu s budoucími úpravami.
Odezva:
Rychlé roztočení masivního kompresorového kola EFR7163 turbodmychadla má na starosti odlehčená výfuková turbína vyrobená ze slitiny titanu Gamma-Ti, která se vyznačuje novou Mixed-Flow geometrií lopatek. Při zhruba poloviční hmotnosti konvenčního turbínového kola je rozdíl v bleskové odezvě turbodmychadla na povely od plynového pedálu opravdu značný. Dalším významným faktorem, který pomáhá rychlé odezvě, aniž by se obětoval maximální výkon, je správný výběr APR inženýrů vytvořit Stage 3 kit s u EFR volitelným T4 twin-scroll výfukovým housingem. Tento nerezový housing obsahuje interní obtokový ventil, který je perfektním řešením pro tuto aplikaci.
Spolehlivost:
Spolehlivost byla při návrhnu APR Stage 3 kitu velmi důležité kritérium a v tomto směru zářilo BW EFR turbodmychadlo jako jasná volba. APR zvolilo volitelnou hliníkovou ložiskovou skříň, která obsahuje EFR masivní obaly s keramickými ložisky. Na rozdíl od tradičních ložiskových skříní a kluzných ložisek, které se nacházejí v originálním IHI turbodmychadle, uspořádání ložisek poskytuje velkou odolnost vůži tahu a tím je zajištěna vysoká spolehlivost. Tření se markantně snížilo a tím se zlepšila odezva turbodmychadla. Nakonec i mazání olejem je zlepšeno a to vše přispívá k extrémně vysoké spolehlivosti tohoto turbodmychadla.
Integrované vybavení:
EFR7163 turbodmychadlo integruje recirkulační port pro montáž originálního přepouštěcího ventilu (DV), tlakového solenoidu (N75) pro regulaci tlaku a obtovkový ventil. Vše dokáže podstatně snížit složitost instalace a zmenší nepořádek v motorovém prostoru. Navíc APR inženýři integrovali nerezový tepelný štít přímo na turbodmychadlo, aby se ochránily sousedící komponenty. Každé turbodmychadlo je sestaveno s přesně seřízenou obtokovou klapkou (westegate), aby se zajistilo, že se turbodmychadlo jednoduše namontuje bez dalších potřebných úprav nebo přenastavení.
Westegate:
Seriový elektronicky ovládaný obtokový ventil se může stát problematickým při vyšších výkonech. Mechanismus ovládání je velmi náchylný na teplo a plastové součásti uvnitř se mohou poškodit, a to může vyústit v neschopnost regulovat tlak turbodmychadla. V případě poruchy tohoto mechanismu to většinou znamená koupi celého turbodmychadla, což je dosti nákladná záležitost.
APR inženýři vylepšili obtokový ventil dosazením svojí specifikace TurboSmart dvou vstupového, pneumaticky ovládaného ventilu, který se vyzačuje velkou pevností, spolehlivostí a precizností při dávkování oproti jiným jednotkám na trhu. Dvou vstupový design dovoluje vyšší úroveň ovládání, aniž by bylo zapotřebí dosazení tvrdší pružiny nebo větší předpětí obtokové klapky. Na rozdíl od mnoha jiných konstrukcí, umořňuje tento přesně ovládat obtokovou klapku i za režimu, kdy turbodmychadlo dává pouze malý plnící tlak. Kromě toho je tento ventil schopný přesně ovládat a udržet vyšší úrovně plnícího tlaku, aniž by došlo k jeho selhání a otevření nebo přehřátí při dlouhodobé zátěži. Tento díl je dodán již namontovaný na turbodmychadlu a nastavený tak, aby byl připraven ihned k použití.
Výfukový svod k turbodmychadlu:
APR adaptér výfukových svodů je přesně odlitý díl z inconelové oceli 625. Pevnost, spolehlivost a vysoký výkon byly hlavní atributy při návrhu tohoto kompaktního, twin scroll adaptéru.
Jednoduchý svod vs. Twin Scroll:
Ve snaze optimalizovat výkon za účelem snížené prodlevy turbodmychadla, rychlých reakcí a maximálního výkonu, APR inženýři navrhli a otestovali jak jednoduchý svod, tak i twin scroll svod k turbodmychadlu. Twin scroll design byl vybrán jelikož podpořil nástup turbodmychadla o několik set otáček dříve aniž by měl nějaké měřitelné neduhy u maximálního výkonu.
Inconel 625 slitina:
Inconel 625 je obvykle materiál, který je volbou pro motorsportové aplikace a byl vybrán i zde právě pro jeho výjimečné vlastnosti jako jsou pevnost a odolnost proti vysokým teplotám. Ve srovnání s jinými běžnými materiály jako je železo nebo nižší šarže nerezové oceli, je Inconel 625 sice dražší, ale dokáže odolat extrémním výkyvům teplot výfukových plynů, aniž by podlehl teplotní roztažnosti, praskl nebo se roztavil.
Investment Casting:
Metoda odlití přesných odlitků za použití voskové formy, která při výrobě odtaje, je použita pro výrobu každého výfukového svodu. Každý svod je tak přesně tvarovaný s organicky profilovaným povrchem jednotlivých výfukových kanálků. Montážní příruba je následně opracována na CNC stroji, aby dosedací plocha byla naprosto plochá a jsou dosazeny štefty pro uchycení turbodmychadla. Výfukové plyny jsou hladce přesměrovány skrz adaptér. Zredukováním turbulencí a snížením zpětných tlaků dále pomáhá k dosažení vysokého výkonu. Na rozdíl od ručně svařených dílů je tento naprosto bez svárů, které by mohly vlivem stresu prasknout, což dále zvyšuje spolehlivost celého systému.
Silikonové hadice:
Silikonová sací i tlaková hadice jsou navrhnuty s důrazem na maximální výkon, pevnost, dlouhou životnost a pro maximální kompatibilitu se všemi seriovými komponenty.
Hadice se vyznačují několikavrstvou silikonovou konstrukcí, které jsou uvnitř opatřeny fluorosilikonovým povlakem. Tyto materiály byly vybrány pro maximalizování výkonu i při těch nejextrémnějších podmínkách a pro ochranu proti negativnímu vlivu oleje a paliva na životnost hadic. Kromě toho je každý spoj vyveden APR EZ-Flow schodovým designem, který zajišťuje hladký přechod ve spojích a eliminuje tak výkon snižující turbulence při průchodu vzduchu skrz vedení.
Každá hadice je orientovaná tak, že je scela kopatibilní se všemi originálními dály, na které navazuje. Hadice u výtlaku se jednoduše navleče na výstup z turbodmychadla a sací hadice se napojuje přes hliníkové CNC opracovné adaptéry s výstupem pro seriový PVC ventil. Výstup pro podtlakovou hadičku pro ovládání obtokové klapky je vytvořen u vstupu k turbodmychadla, což dále zjednodušuje montáž.
Hadice snižují možnost úniku tlaku, který je rozhodující pro maximální výkon. Tlaková hadice využívá k upevnění dvě T_Bolt sponky od Clampco. Sací hadice u vstupu turba má čistý nizký profil s Oetiker sponkami, které drží hliníkové adaptéry. Hadice je již nastrojena.
První díl výfuku:
Borg Warner EFR turbodmychadlo obsahuje větší výstup pro uchycení výfuku a proto je nový 76mm (3") 1. díl výfuku součástí APR Stage 3/3+ kitu. Zákazníkům, kteří již disponují APR Cast Downpipe prvním dílem výfuku, tento díl nahradí první horní část a napojí se přímo na spodní část se sportovním katalyzátorem. Zákazníci, kteří nemají APR Cast Downpipe první díl výfuku, je k dispozici spodní část se sportovním katalyzátorem za příplatek. Tato část výfuku se pak napojí na zbylý seriový výfuk.
76mm V-Band první díl výfuku je vyroben z T304 nerezové oceli a jeho tvar vytvořen odlitými přesně tvarovanými částmi, které jsou svařeny technologié TIG se zpětným odsáváním argonu. Díl obsahuje tenkostěnnou flexi sekci, neprovařený adaptér pro lamdasondu a bitelný držák. Každý první díl výfuku je sestaven, dokončen a kvalitativně zkontrolován u APR.
MAP Sensor a tlakový výstup:
Aby se seriové řídící jednotce dostaly přesné informace o hodnotách plnícího tlaku, musel se přidat nový MAP senzor včetně montážního příslušenství. Řídící jednotka je nově překódována, aby plně spolupracovala s nově dosazenými senzory a nemusely se tak použít archaické externí kontrolery. Díky tomu může řídící jednotka převzít plnou kontrolu nad turbodmychadlem, a zajistit tak lepší jízdní vlastnosti při denním používání se zvýšenou bezpečností.
MAP senzor umístěný před škrtící klapkou má zvýšený rozsah snímání hodnot plnícího tlaku novým Bosch 4 barovým senzorem. Seriový T-MAP senzor za škrtící klapkou je ponechán pro přesné snímání teplot nasávaného vzduchu a nový 5-barový senzor je dosazen přes APR Boost Tap, který je také součástí. Všechno montážn příslušenství je součástí kitu.
Vedení oleje a chladící kapaliny:
Seriové hadice jsou nahrazeny nově tvarovaným a kvalitním vedením, které zajistí roky provozu bez nebezpečných úniků provozních kapalin.
Pletené nerezové hadice pro přívod a odvod oleje jsou plně nastrojené a vyznačují se CNC strojovýmy ohyby pro čisté nové trasovaní. Nové těsnící O kroužky jsou součásní stejně jako originálné Borg Warner těsnění.
Vedení pro přívod a odvod chladící kapaliny také disponují pevným CNC ohýbaným vedením se zakázkovými nízko profilovanými banjo průtokovými šrouby s měděným těsněním. Flexibilní Borg Warner hadice vedení chladící kapaliny jsou použité na celé vedení. Nová je i gumová hadice pro přívod kapaliny k topení, která je opatřena oděruvzdornou ochranou. Originální pružné sponky jsou dodány pro snadnou a rychlou instalaci a oetiker sponky na jedno použití poskytnou pevné a těsné spojení mezi hadicemi a seriovými úchyty. K tomu všemu je přidán i tepelný štít od DEI, který chrání hadice chladící kapaliny před teplem.
Kabelový svazek:
Žádné řezání nebo zastřihávání seriového kabelového svazku není nutné, jelikož nová prodloužení kabelového vedení pro nový MAP senzor, pro solenoid obtokové klapky a pro přemístění DV ventilu, jsou soužástí balení. Každý kabelový svaze je již nostrojený a připravený k rychlé instalaci snadným zacvaknutím do svorek.
Zapalovací svíčky:
Ve snaze vyrovnat se zvýšeným tlakům a teplotám ve válcích bylo potřeba dosadit nové Denso Iridiom IKH24 zapalovací svíčky. Ty jsou součástí balení a jejijch teplotní rozsah je nižší, než u seriových svíček. Tím přispívají k větší ochraně před nežádoucím před detonačním spalováním a vyznačují se vysokou spolehlivostí při extrémních zátěžích.
Instalační příslušenství:
Veškeré příslušenství potřebné ke kompletní montáži je obsaženo v balení. To obsahuje Loctite instalační mazivo, sponky pro V-Band příruby, Clampco T-Bolt sponky, šroubovací sponky, Oetiker sponky, originálné pružné sponky, podpůrný držák turbodmychadla, originálníé Borg Warner a originální těsnění, nízkoprofilové průtokové šrouby, měděné podložky, měděné zamykací matky, šrouby, štefty, nástroj pro montáž MAP sensoru, různé tepelné štíty a sponky.
APR má celosvětovou síť distributorů, kteří jsou schopni profesionálně namontovat tento turbokit. Společně s APR technickou podporou je součástí i tištěný instalační manuál pro snadnou instalaci.
Vyžadované a doporučené komponenty:
Palivová soustava:
Pro dosažení výkonů APR Stage 3+ kitu je potřeba APR kit vstřikovačů a palivové pumpy. Pro APR Stage 3 kit tento kit není potřeba.
Výfuková soustava:
APR 4x4 Midpipe je vyžadována, pokud již na vozidle není osazen APR Cast Downpipe první díl výfuku.
Sání:
APR Karbonové sání je doporučené a nezbytné pro dosažení udávaných hodnot výkonu.
Intercooler:
APR Intercooler kit je doporučený a nezbytný pro dosažení udávaných hodnot výkonu. APR Tlakové vedení je doporučené pro dosažení maximálního výsledku.
Převodovka:
APR nemůže garantovat životnost originální spojky jak u manuální převodovky, tak u DSG převodovky. APR proto důrazně doporučuje vyměnit i tento komponent za lepší. U manuální převodovky lze vybrat spojku SACHS Race a u DSG pak APR Clutch Pack kit. APR Stage III DQ250 TCU Upgrade je vyžadován pro správný chod DSG převodovky.
Vnitřek motoru:
Hodnoty výkonu, točivého momentu, teplot a tlaků působící v motoru jsou u APR Stage 3 a 3+ kitu jsou větší než seriové. APR nemůže garantovat životnost těchto komponent a motoru jako celku. APR doporučuje dosadit odolnější písty, ojnice, hlavní a ojniční ložiska a ventilové pružiny pro zvýšení životnosti a spolehlivosti motoru.
Zapalovací svíčky:
Denso Iridium IKH24 s upraveným odtrhem na 0,6mm +/- 0,05mm s intervalem výměny 16-24tis km jsou obsaženy v kitu a vyžadovány po celou dobu.
Olej:
APR doporučuje užití Motul oleje, chladící kapalinu a lubrikanty. APR důrazně doporučuje oleje na esterové bázi jako je Motul 300V 10W40. APR Oil Catch tank je doporučena pro zvýšení životnosti a zlepšení chodu motoru.
Performance VW x APR Alabama from CGFilm on Vimeo.