APR TCU Performance úprava PDK převodovky Porsche Boxster 718 Cayman 982 2,0T 2,5T 4.0L T S GTS GT4
- Porsche
- Cayman 982 (2016- )
- APR TCU Performance úprava PDK převodovky Porsche Boxster 718 Cayman 982 2,0T 2,5T 4.0L T S GTS GT4
Výrobce:APR Chiptuning
Kód:TCU-PDK-982
Počet kusů na autě:1Ks
V nabídce od:23.11.2022
Dostupnost produktuSkladem více než 5 Ks
Běžná prodejní cena:36 270 Kč
Sleva:15%
Cena s DPH:30 830 Kč
Cena bez DPH:25 479 Kč
Doručení Doprava po ČR od 159 Kč
Doručení Doprava na Slovensko od 269 Kč
Doručení Doprava EU od 780 Kč
PDK převodovka je sama o sobě velmi sofistikovaná a funguje uživatelsky velmi dobře. Nicméně to neznamená, že se nedá ještě dále vylepšit. Zvláště pak ve spojení s APR úpravami motoru, lze dosáhnout dokonale vyladěného celku. APR provedlo kompletní optimalizaci, která zajistí schopnost přenést vyšší točivý moment, zajistí rychlejší akceleraci, hladší řazení při všech režimech, odstraňuje známé neduhy a celkově posouvá chování převodovky na novou úroveň. Vývoj včetrně obsáhlého testování trval přes rok a výsledkem je komplexní a spolehlivá úprava, kterou jinde na trhu nenajdete.
Vylepšení převodovky PDK:
- Zvýšení přenosu točivého momentu
- Zvýšení přítlaku spojek
- Zlepšení zrychlení z 0-100km/h z 3,87s na 3,35 (APR Stage 1 ECU + TCU GTS 2,5T)
- Optimalizovány body řazení při plném výkonu
- Clutch kick volitelná vlastnost
- Creep mode volitelná deaktivace
- Optimalizovaný Launch Control
- Launch Control aktivovaný ve více módech
- Zlepšení logiky řezení ve všech módech
- Odstraněný problém řazení při vysokém přetížení
Určení:
Porsche Cayman 982 2.0T & 2.5T S GTS
Porsche Cayman 982 4.0 GTS
Porsche Cayman 982 4.0 GT4
Porsche Boxster 718 2.0T & 2.5T S GTS
Porsche Boxster 718 4.0 GTS
Zvýšení přenosu vysokého točivého momentu:
Abychom co nejvíce zabránili prokluzování spojky u továrních spojek, zvýšili jsme kapacitu točivého momentu převodovky, až na její fyzikální limity. Příliš velký prokluz může způsobit nadměrné opotřebení a poškození spojek, zejména u menších spojek pro liché převody. K tomu může docházet při přařazení pod plyným plynem na vysoce výkonných 3.0T a s lepivými pneu semislick. Vysoký tlak na spojkách není trvale, ale je dynamicky se měnící a zvyšuje se pouze podle potřeby. Olejové čerpadlo a hydraulický systém převodovky tak není neustále namáhán a vysoký důraz je kladen na dlouhodobou spolehlivost.
Optimalizované body řazení při plném výkonu:
Tovární nastavení převodovky počítá s body řezení tak, aby to vyhovovalo originální výkonové křivce. Při zvýšení výkonu se křivka výkonu mění a s optimalizací bodů řazení tak lze dosáhnout rychlejší akcelerace. Pro nejlepší zrychlení je potřeba spojit APR úpravu převodovky s APR úpravou výkonu. Výkonové křivky konkurenčních úprav nemusejí být tak dokonalé a zlepšení zrychlení nemusí být tak markantní. Správná komunikace mezi motorovou elektronikou a elektronikou převodovky zajistí to, že přeřazení proběhne vždy rychle a ve správný moment.
Clutch kick / Neutrál přes pádla:
Toto je volitelní vylepšení, které aktivuje možnost vyřazení na neutrál při stisknutí obou řadících pádel na volantu současně. Tovární chování je vyřazení do neutrálu a při opětovném stisknutí obou pádel se vrátí převodový stupeň, který byl zařazený předtím. To platí pro všechny vozy kromě řady GT. Volitelně je možné převodovku nakonfigurovat tak, aby při rychlém opětovném stisknutí obou pádel se rychle rozeply a seply spojky tak, že příval výkon utrhne zadní kola a pošle vůz snadno do driftu. Vy si tak můžete užívat snadné rozhození zádě a zábava za volantem se posune zase o kus dále.
Clutch Kick video:
Creep mode volitelná deaktivace:
Převodovka v originálním nastavení se v závislosti na modelu pokusí sama rozjet, jakmile sundáte nohu z brzdy, ale aniž byste tomu dali povel plynovým pedálem. To do jisté míry zabraňuje couvání vozu v kopci, podobně jako u klasického automatu. Nabízíme možnost toto chování vypnout, takže se vůz nerozjede, dokud mu nedáte povel plynovým pedálem.
Optimalizovaný Launch Control:
V závislosti na zvoleném jízdním módu je z výroby přednastaveno několik variant Launch Controlu. Zaměřili jsme se na optimalizaci u režimů sport a sport plus a umožňujeme vám je dále optimalizovat pro nejlepší zrychlení s APR zvýšeními výkonu. Optimalizovali jsme způsob sepnutí spojky, míru předpětí na spojce, míru prokluzu, kterou převodovka povolí, záběr spojky, startovací otáčky a další.
Tyto optimalizace nám umožnily výrazně zlepšit časy z 0 na 100 km/h. Tento čas se samozřejmě může měnit v závioslosti na dalších vlivech, protože je značně závislý na nastavení vozidla, výběru, stavu a tlaku pneumatik a také na stavu povrchu vozovky. Nejlepšího zlepšení zrychlení dosáhnete s APR úpravou řídící jedntoky motoru. Při úpravě máte možnost zvolit tři druhy nastavení Launch controlu podle gripu a razance, kterou při zrychlení chcete dosáhnout . Jsou určeny pro vysokou, střední a nízkou přilnavost. Doporučujeme začít se střední přilnavostí a v případě rezervy je možné ještě přidat na razanci.
Launch Control aktivovaný ve více módech:
Z výroby se na přístrojové desce zobrazuje, že vozidlo je v režimu Launch Control, pouze pokud je auto vybaveno funkcí Sport Chrono a je v režimu Sport Plus, i když je ve skutečnosti aktivováno i v jiných režimech a u aut bez funkce Sport Chrono. Překonfigurovali jsme přístrojový panel tak, aby se zobrazoval i v ostatních režimech a u vozidel bez Sport Chrono.
Zlepšení logiky řezení ve všech módech:
V závislosti na jízdním režimu vozidla, typu řazení, brzdění a zrychlování a dalších faktorech převodovka poskytuje různé strategie řazení. Vyhladili jsme situace s částečným přidáním plynu / nízkým točivým momentem pro pohodlnou běžnou jízdu a zároveň jsme poskytli agresivnější řazení při plném zatížení a vysokém točivém momentu / vysokých otáčkách pro účely jízdy na okruhu.
Odstraněný problém řazení při vysokém přetížení
Při zatáčení s velkou odstředivou silou a akcelerováním ze zatáček s vysokými G, řazení převodovky může být v těchto podmínkách neostré a nepřesné, což vede k nepříjemným pocitům z jízdy a pomalejším časům na okruhu. Tento problém jsme vyřešili tak, aby bylo dosaženo ostrého sportovního řazení, které je plynulé a udržuje vůz v zatáčce stabilní a zabraňuje prokluzování spojky. V konečném důsledku to podle našich zkušeností vede k rychlejším časům na trati.