Eventuri Karbonové sání 2,0 TSI Volkswagen Golf 8 R / GTI Clubsport / Cupra Formentor VZ
- Seat/Cupra
- Ateca
- Motor
- Sportovní filtry a sání
- Eventuri Karbonové sání 2,0 TSI Volkswagen Golf 8 R / GTI Clubsport / Cupra Formentor VZ
Výrobce:Eventuri
Kód:EVE-EA8884-R-INT
Počet kusů na autě:1Ks
V nabídce od:25.01.2023
Dostupnost produktuDodáme Vám do 30 ti dní
Cena s DPH:41 231 Kč
Cena bez DPH:34 075 Kč
Doručení Doprava po ČR od 159 Kč
Doručení Doprava na Slovensko od 269 Kč
Doručení Doprava EU od 780 Kč
Karbonové sání Eventuri 2,0 TSI Gen4 VW Škoda AUDI Cupra
Nárůst výkonu naměřený na voze se sériovou mapou řídicí jednotky (Golf R): 10-13 k
Nárůst výkonu naměřený na voze s upravenou mapou řídicí jednotky (Golf R): 15-20 k
Sání Eventuri pro Volkswagen Golf 8 R / GTI Clubsport kompletně nahrazuje vedení vzduchu od nasávání za maskou chladiče až po turbodmychadlo. Po vzoru sání pro Audi RS3 využívá maximálně dostupného prostoru pod kapotou, aby zajistilo dostatek vzduchu pro všechny stupně úpravy vozu od sériového až po výrazně upravené vozy s hybridním nebo zcela nahrazeným turbodmychadlem. Sání Eventuri bylo navrženo tak, aby poskytlo maximální průchodnost vzduchu při udržení co nejnižší teploty nasávaného vzduchu. Každý jednotlivý díl sání byl navržen tak, aby zajišťoval vzduchu co nejpřímější cestu k turbu.
Originální vstupní vedení bylo zvětšeno z továrních 73 mm průměru na průměr 94 mm. Samotný filtr má pak v průměru celých 192 mm (7,5") a jeho filtrační plocha je neuvěřitelných 110000 mm2. Patentovaný airbox s obráceně umístěnou filtrační vložkou má maximální možnou kapacitu, kterou dovolil prostor pod kapotou Golfu 8 a svou konstrukcí podporuje laminární proudění vzduchu. A konečně, lapač čerstvého vzduchu za maskou chladiče uzavírá a utěsňuje samotný airbox a zároveň zvýšením v přední části získává další plochu pro nasávání, která je ekvivalentem dalšího přívodu vzduchu v průměru 7".
Vzhledem k odlišným turbodmychadlům, používaných u vozu Volkswagen Golf 8 (a dalších vozů s motorem EA888.4) existuje sání pro Golf 8 ve dvou verzích:
EVE-EA8884-R-INT pro vozy s turbodmychadlem Continental (např. Golf 8 R, GTI Clubsport) a vyšším výkonem 300-320 k
EVE-EA8884-GTI-INT pro vozy s turbodmychadlem Garrett (např. Golf 8 GTI) a výkonem 245 k
Systém přímého sání Eventuri pro Volkswagen Golf 8 R / GTI Clubsport obsahuje řadu komponentů, které byly vyvinuty pro tento konkrétní model vozu a vyrobeny s maximální pečlivostí tak, aby sada dosahovala co nejvyššího výkonu i při použití na extrémně upravených vozech.
Kompletní airbox sání Eventuri pro VW Golf 8 R / GTI Clubsport se skládá z vysoce výkonného vzduchového filtru umístěného v karbonovém pouzdru s patentovaným tvarem, hliníkovým zaobleným hrdlem a laserem řezanými kovovými držáky. Samotný tvar airboxu zajišťuje hladké laminární proudění přímo k turbodmychadlu bez nežádoucích restrikcí nebo víření.
Princip patentovaného airboxu Eventuri je dobře viditelný na obrázku níže. Oproti běžným sáním, kde dochází k redukci mezi funkční plochou filtru a vedením vzduchu do motoru na extrémně krátké vzdálenosti, využívá Eventuri k přechodu mezi samotným filtrem a vedením vzduchu celou délku airboxu. Díky tomu nedochází na vstupu do vedení vzduchu k přetlaku a restrikci, ale vzduch proudí hladce k turbodmychadlu.
Aby bylo dosaženo maximální průchodnosti vzduchu i pro extrémně upravené vozy, bylo třeba sání vybavit filtrem s dostatečnou filtrační kapacitou. Výsledkem je filtr s vnějším průměrem 192 mm (7,6") a jeho propustnost vzduchu v sání Eventuri je 25485 l/min. Samotné filtrační médium je vyrobeno dle certifikací ISO, aby byla zaručena filtrační schopnost v souladu s OEM standardy. Filtr není impregnován olejem.
Přívodní vedení do samotného airboxu je zajištěno rozměrným nasávačem, který zapadá na jedné straně do originálního vstupu čerstvého vzduchu na čelní straně vozu a na druhé přímo navazuje na airbox Evenuri. Na straně směřující k airboxu je nasávač opatřen pružným gumovým těsněním, díky kterému do airboxu neproniká horký vzduch z motoru. Zároveň umožňuje flexibilní pohyb sání během vibrací a výkmitů motoru. Samotný tvar nasávače pak naplno využívá volný prostor pod kapotou vozu a směruje maximální možné množství vzduchu do airboxu. Oproti standardní verzi sání je pak vstupní otvor zvětšen nad úroveň originálního krytu chladičové stěny a využívá tak většího množství čerstvého vzduchu za kapotou vozu.
Hadice na obrázku znázorňuje hadici pro vozy s turbodmychadlem Continental (verze pro turbo Garrett nemá výstup pro oddechvový adaptér).
Silikonová hadice Eventuri nahrazuje originální pružný díl. Plynule navazuje na 94 mm průměr na straně výstupu z airboxu (zvětšený oproti 73 mm u továrního dílu), který tak je o 60% větší v ploše průřezu. Tento průměr je udržený co nejdéle a poté se plynule redukuje na vstup do turba.
Sada se skládá z těchto dílů:
- patentovaný karbonový airbox s výstupem o průměru 94 mm
- vlastní sportovní filtr
- karbonové vedení vzduchu k turbu
- silikonová hadice s vnitřním průměrem 94 mm a sekundárním výstupem
- kovový adaptér pro odvětrání
- laserem řezané držáky z nerezové oceli