APR Stage 2 Zvýšení výkonu chiptuning SEAT Leon FR 1P Altea 2,0 TSI
- Seat/Cupra
- Leon 1P (05-12)
- Motor
- Chiptuning + Kompletní úpravy
- APR Stage 2 Zvýšení výkonu chiptuning SEAT Leon FR 1P Altea 2,0 TSI
Výrobce:APR Chiptuning
Kód:DPP-2.0T-PS-STG2
Počet kusů na autě:1Ks
V nabídce od:19.09.2023
Dostupnost produktuSkladem více než 5 Ks
Běžná prodejní cena:17 306 Kč
Sleva:15%
Cena s DPH:14 711 Kč
Cena bez DPH:12 158 Kč
Doručení Doprava po ČR od 159 Kč
Doručení Doprava na Slovensko od 269 Kč
Doručení Doprava EU od 780 Kč
APR představuje tuningový program pro motor 2,0 TSI 200-210hp, který se nachází v AUDI A3 a TT, VW Golf 6 GTI, VW Passat, VW Scirocco, SEAT Leon, Škoda Octavia RS (2008+), Škoda Superb a dalších.
APR základní úprava řídící jednotky má největší přínos u zvýšení výkonu vozu a je tak nejefektivnější modifikace auta v poměru pořizovací ceny a přidaného výkonu u motoru 2,0 TSI. Tato úprava APR Stage 1 je určená pro jinak naprosto sériové auto, bez žádných dalších modifikací. Nejsou vyžádovány žádné díly a čistě úpravou řídící jednotky dosáhnete velkého posunu ve výkonu, akceleraci, v pružném zrychlení a to vše s možností legálně projít emisní kontrolou.
K dispozici je i mírně pokročilejší úprava APR Stage 1+, která vyžaduje dosazení Sportovního sání, díky kterému se dá docílit ještě vyššího výkonu s lepším průběhem, kdy motor začne zabírat dříve a potáhne i ve vyšších otáčkách. Zlepší se také reakce motoru a lehce se sníží spotřeba. To vše stále legálně projde emisní kontrolou na STK. Pokud tedy nechcete plýtvat penězi za díly, jejichž přínos byste se standartními úpravami, které nabízí konkurence, nevyužili, tak je tento chiptuning na míru tomuto sání ideální řešení. Tento "chip" je kompatibilní i s dalšími menšími úpravami jako je dosazení lepšího intercooleru nebo propustnějšího vedení od turbodmychadla k intercooleru. Úprava se nahrává do seriové řídící jednotky skrze OBD-II zásuvku. Řídící jednotka se tedy nemusí fyzicky rozebírat.
Další funkce APR úprav:
APR úpravy řídící jednotky disponují funkcí přepínání map a jsou dostupné pro několik druhů benzínů (95 oktan // 98-100 oktan // 102 oktan ARAL Německo) a u každé verze jsou dostupné ve dvou výkonových naladěních. S maximálním točivým momentem a se sníženým točivým momentem. Vy si tedy budete moci přepínat mezi naladěními na různá paliva, s různým točivým momentem a mezi naladěním se sériovým výkonem (ideální u vozů s pohonem předních kol v zimě na sněhu). Maximálně se dají nahrát až čtyři mapy, které Vám pak budou kdykoliv k dispozici.
Zabezpečení proti krádeži vozu:
APR úprava obsahuje možnost zabezpečit si vůz proti krádeži. Po aktivaci této funkce nebude případnému zloději, i v případě, když by měl klíč od vozu, reagovat plynový pedál. Pro odblokování vozu bude potřeba zadat bezpečnostní kód, na jehož zadání upozorní blikající kontrolka motoru.
Více si o těchto funkcích můžete přečíst níže.
APR Stage 2 Low Boost
APR Stage 2 úprava řídící jednotky motoru vyžaduje mít namontované následující performance komponenty: Sportovní sání a Sportovní svod výfuku / Downpipe. Tím, že plně využije tyto díly, tak zprostředkuje zvýšení výkonu až na 269-275hp a 414-416Nm v závislosti na oktanové specifikaci použitého paliva. Tato úprava s nižším točivým momentem je vhodná pro vozy s manuální převodovkou, které mají ještě stále sériovou spojku.
Úprava pro 98 oktanový benzín:
Úprava pro 95 oktanový benzín:
APR Stage 2 High Boost
APR Stage 2 úprava řídící jednotky motoru vyžaduje mít namontované následující performance komponenty: Sportovní sání a Sportovní svod výfuku / Downpipe. Tím, že plně využije tyto díly, tak zprostředkuje zvýšení výkonu až na 270-278hp a 433-462Nm v závislosti na oktanové specifikaci použitého paliva. Tato úprava s vyšším točivým momentem zajistí intenzivní zátah ve středních otáčkách. U vozu s manuální převodovkou je doporučeno dosadit Sportovní spojkovou sadu a u DSG pak provést APR SW úpravu převodovky.
APR Stage 2 pro 98 oktanový benzín:
APR Stage 2 pro 95 oktanový benzín:
APR Stage I a I+ shrnutí:
* hodnoty zvýšení výkonu jsou založené na datech z měření u APR. Pro změření bylo použito vozidlo VW Golf 6 GTI s DSG převodovkou a zkušebna výkonu Dyapack Dynamometer za použití SAEJ1349 korekce a za použití několika následných měření vozu. Výkon na klice je vypočítán z výkonu na kolech.
Výsledek měření u koncových zákazníků se může lišit v závislosti na okolních klimatických podmínkách, druhu převodovky v autě, stavu auta, kvality paliva, druhu výkonové zkušebny a jejího nastavení a dalších proměnných, které můžou ovlivnit výsledný výkon.
Doporučené další úpravy:
Využijte nás unikátní APR konfigurátor úprav
Určení:
Všechny vozy s motorem 2,0 TSI 200-210hp EA888 - není určeno pro starší TFSI EA113
AUDI A3 8P
AUDI TT
SEAT Leon 1P
SEAT Altea
Škoda Octavia RS 1Z - po faceliftu 2008+
Škoda Superb 3T
VW Golf 6 GTI
VW Jetta
Volkswagen Passat B6 & B7
Volkswagen Scirocco
Volkswagen Tiguan
APR Motorsport Launch Limiter a No Lift Shift:
APR Motorsportovní launch limiter je volitelná příplatková (2540 Kč včetně DPH) funkce, která eliminuje prodlevu turbodmychadla při startu a umožňuje řidiči si jednoduše nastavit otáčky motoru a tlak turbodmychadla, ze kterých se provede start. Jednoduše sešlápnete spojkový, následně plynový pedál, zatímco auto stojí. Otáčky motoru se zastaví na předdefinované hodnotě a turbodmychadlo vytvoří přetlak v tlakovém vedení pro okamžité použití. To se provede čistě způsobem, který nijak neohrožuje životnost katalyzátoru, jako u jiných druhů launch limiterů. Hodnota tlaku vzduchu v tlakovém vedení je nastavena jednoduše podle toho, jak moc se sešlápne plynový pedál. Nastavení hodnoty otáček motoru pro Launch limiter se provádí při zastaveném vozidle a zatáhlé ruční brzdě. Jednoduše sešlápnete plyn, vytočíte motor na požadované otáčky a sešlápnete brzdový pedál. Tím se hodnota otáček uloží a z těchto otáček pak bude startovat. Tato funkce je určena pouze pro vozidla s manuální převodovkou.
APR Motorposrt No-Lift shift je volitelná příplatková (2540 Kč včetně DPH) funkce, která dovoluje řidiči maximalizovat akceleraci redukcí ztrát výkonu, tlaku turbodmychadla a časování během přeřazení. Pokud je vozidlo v pohybu rychleji jak 20km/h a plynový pedál je sešlápnut na více jak 98%, pak se tato funkce aktivuje. Při přeřazení zůstane škrtící klapka otevřena a tlak z tlakového vedení není upouštěn zpět před turbodmychadlo. To zajistí, že budete mít maximum výkonu ihnet po přeřazení a zmízí tak nežádoucí prodleva. To je provedeno čistě způsobem, který nijak neohrožuje životnost katalyzátoru, jako u jiných druhů nastavení funkce No-Lift shift. Tato funkce je dostupná poze pro vozidla s manuální převodovkou.
Další funkce APR Úprav:
Se zvýšením výkonu jde ruku v ruce i lepší akcelerace. Zlepší se tak vlastnost vozu předjíždět a celkově pružné zrychlení.
APR úprava řídící jednotky samozřejmě odstraňuje i omezovač rychlosti, pokud nějaký takový ve voze je.
APR úprava řídící jednotky bere veliký zřetel na několik parametrů spojených se spotřebou paliva, zvláště pak v režimu jízdy po dálnicích nebo při pomalejší jízdě. V závislosti na kvalitě paliva a Vašem jízdním stylu můžete očekávat mírné snížení spotřeby.
Left foot braking dovoluje řidiči převzít maximum kontroly nad plynovým pedálem. Seriové nastavení automaticky odpojí plynový pedál v momentě, kdy se dotknete brzdy. Left food braking (brzdění levou nohou) je technika převzatá z motorsportu a dovoluje řidiči převzít plnou kontrolu nad plynovým a brzdovým pedálem. To může být potřeba v případě, kdy s autem vyrazíte na závodní trať.
Zvýšení výkonu dovolí nově motoru hnát se do vyšších otáček. Omezovač maximálních otáček se tak posunul z 6800ot až na 7100ot a zvyraznil se zvuk motoru v omezovači.
APR EMCS programy a vlastnosti:
APR patentovaný systém EMCS, Enhanced Modular Chipping System, přináší možnost výběru programů a funkcí pro Vaší seriovou Řídící jednotku, bez nutnosti dokupování dalšího externího zařízení. Ostatní společnosti se pokusily napodobit EMCS neohrabanými přídavnými přepínacími zařízeními, které pouze nahrazují nebo násobí části základního nastavení. Nicméně EMCS má schopnost kompletně přepsat celý kód řídících map, takže každá mapa má kompletní sadu precizního nastavení. APR EMCS funkce a programy je možné aktivovat jednoduše skrze páčku ovládání tempomatu, přičemž tato páčka bude stále sloužit jako ovladač tempomatu, nebo je lze ovládat skrze aplikaci v chytrém mobilním telefonu, kdy je potřeba přikoupit APR Bluetooth dongle pro propojení mobilního telefonu / tabletu s autem..
Přepínání map: Dovolí nahrátí až 4 různých map do řídící jednotky. Mapy pro různé oktanové specifikace paliva, mapy s různými výkony (pokud jsou k dispozici) a mapu se sériovým výkonem.
Seriové nastavení: Vybráním seriového nastavení, je řídící jednotka resetována do původního továrního nastavení. Motor tak pojede přesně tak, jako před úpravou APR. Vhodná funkce v zimě na sněhu.
APR výkonové mapy: APR nabízí možnost nastavení na konkrétní paliva, od běžných premiových až po závodní benzín. Každé nastavení je kompletně překalibrováno tak, aby maximálně využilo danné oktanové specifikace paliva
APR Valet mode: Tento ekonomický mód od APR chrání Vaše vozidlo, aby se z něj nestala nákladná hračka pro nepovolané osoby. Aktivováním tohoto módu se sníží výkon, maximální otáčky i maximální rychlost
Fault Code Erase: Tato schopnost dovolí uživateli smazání a resetování chybových hlášek a adaptací Řídící jednotky bez nutnosti použití speciálních zařízení.
Security Lockout: Možnost uzamknutí používání APR EMCS funkcí neautorizovanou osobou. Pokud je tato funkce zapnuta, EMCS nebude viditelná dokud se nevyvolá zadáním 2-4 místného hesla.
Anti-Theft: Ochrana proti krádeži. Pokud je aktivována, tak Anti-Theft znefunkční startér nebo plynový pedál, a to i když zloděj použije originální klíč v zapalování. Vozidlo tak bude znehybněno do doby, než se zadá bezpečnostní 2-4 místné heslo skrze páčku tempomatu nebo skrze aplikaci ve Vašem mobilním telefonu. Na tento úkon Vás upozorní blikající kontrolka motoru. Pokud se tato funkce neaktivuje, tak se vůz startuje běžným způsobem.
Manuál pro ovládání pokročilých EMCS funkcí k nahlédnutí zde: APR EMCS Manuál
APR Mobile
APR Mobile je jednoduchá a výkonná mobilní aplikace, která posouvá tuningové úpravy zase u kus dále.
APR Mobile aplikace se instaluje na chytré mobilní telefony, tablety a další zařízení, které má možnost bezdrátového připojení k Řídící jednotce motoru. Jakmile jste připojení, můžete snadno měnit nastavení a funkce APR EMCS. Můžete si měnit nahrané programy, zobrazit chybové hlášky a mazat je, nalogovat data z Řídící jednotky v reálném čase a s vysokou datovou propustností. To jsou vše možnosti, které nenajdete nikde jinde na trhu než u APR. Aplikace slouží také k dostávání nejnovějších zpráv od APR, k vyhledání nejbližšího dealera APR a k prohlížení historie logování motoru. Pro spojení s automobilem je potřeba APR Mobile Dongle (Bluetooth transmiter)
Proč zvolit APR:
Často se lidé rozhodují jestli zvolit dražší řešení od APR nebo zdali si nechat naladit individuálně chip na míru vozu nebo zvolit nějaké levné řešení a doufat, že to bude také dobré. Velmi důležité je, zdali má úpravce dostatek dat, na základě kterých může úpravu vyvinout. Lidé si často představují ladění jako takový ekvalizér na rádiu, kde posouvají s hodnotami nahoru a dolů, nicméně toto je velmi milná představa a ladění motoru je velmi komplexní a zdlouhavý proces.
Jak na to jde automobilka:
Automobilka odlaďuje své motory tak, že je osadí mnoha dodatečnými čidly, které monitorují veškeré veličiny jako jsou tlak turbodmychadla, různé tlaky a podtlaky ve vedení vzduchu a ve výfuku, monitorují se teploty a mnoho dalšího. Tato pokročilá diagnostika je velmi drahá a do sérivové podoby se již kvůli nákladům nedostane. S těmito čidly následně vůz testuje a naladění se neustále dolaďuje na základě takto získaných dat. Vy tak můžete vidět testovací exempláře v alpských průsmycích, v tropických oblastech, v arktických oblastech a prostě všude, kde se budou auta prodávat. Tento vývoj může trvat třeba i rok a výsledkem toho je nasbírání obrovského množství dat, na základě kterých se vytvoří bezpečné a stabilní naladění motoru, které se dokáže přizpůsobit všem těmto podmínkám skrze omezené možnosti čidel, které na motoru v jeho sériové podobě zůstali.
Jak to chodí ve vrcholném motorsportu:
V podobném měřítku se ladí motory i ve vrcholném motorsportu jako jsou Formule 1, Le Mans, WRC, GT3, DTM a mnoho dalších závodních sériích. Motor je vždy osazen extrémně drahou diagnostickou technikou, která skrz mnoho čidel kontroluje v reálném čase správný chod motoru v prostředí, kde bude vůz nasazen a na základě toho se ladí, dolaďuje a testuje, aby byly vozy výkonné a hlavně spolehlivé. Rozdíl je v tom, že zde je vůz naladěn tak, aby měl pro danné podmínky vždy maximální výkon a když se podmínky změní, tak týmy většinou změní i naladění pro nové klimatické podmínky. Vozy Formule 1 mají tuto diagnostiku na sobě neustále a ta posílá data online do boxů, kde se tato data neustále vyhodnocují.
Jak ladí APR:
V prvé řadě je třeba říct, že chiptuning a úpravy motorů se rychle vyvijejí a APR jako jedna z velmi mála společností v roce 2018 nově komplěně nově vyvinula naladění pro tyto motory. Vy si tak můžete být jisti, že získáte nejnovější úpravu, postavenou na základě nejnovějších poznatků v oblasti tuningu a více jak 10ti letých zkušeností APR s laděním těchto motorů. APR při ladění, stejně jako automobilky nebo vrcholné motorsportové společnosti, osadilo motor dodatečnými čidly MOTEC Dash, kterými se měřily teploty, tlaky a průtoky vzduchu v sání, ve vedení vzduchu mezi turbem a intercoolerem, mezi intercoolerem a škrtící klapkou, mezi škrtící klapkou a hlavou válců. Teploty a tlaky se měřily také ve výfuku ve svodech před turbem, za turbodmychadlem a za katalyzátorem. Cílem těchto měření bylo vejít se do bezpečných mezí, aby se třeba příliš teplé výfukové spaliny a velké zpětné tlaky nepostaraly o předčasnou destrukci turbodmychadla nebo jiných komponent nebo aby se naopak nedosáhlo nižšího výkonu, než jaký by v rámci bezpečnosti mohl být. S touto diagnostickou technikou se začalo ladit na brzdě (APR vlastní 4 motorové brzdy), po kterých následovalo testování a dolaďování v běžném provozu, na závodní dráze, ať již okruhové nebo sprintařské a to vše v různých klimatických podmínkách. Díky obrovskému sběru dat bylo možné naladit řídící jednotku tak, že se vždy přizpůsobí na základě dat ze sériových čidel na motoru okolním podmínkám a vždy se tak dosáhne aktuálního maxima bezpečného výkonu. Jedná se o takové "individuální naladění", které se vždy přizpůsobí aktuálním podmínkám. APR je jediná společnost na světě, která tyto pokročilé technologie využívá k vývoji úprav pro vozy VW AUDI SEAT Škoda a Porsche. Tento vývoj u APR trvá běžně půl roku, po kterém se úprava zpřístupní APR dealerům po celém světě, kteří mají možnost jí otestovat na svých vozech v různých podmínkách jako jsou nížiny, vysoké nadmořské výšky, sucha, vlhka, parna či zimní podmínky. Po ověření, že je úprava stabilní a výkonná, tak může jít do prodeje. Pro Vás to znamená, že za všech okolností budete mít maximální bezpečný výkon. Na těchto videích se můžete přesvědčit, jak takové ladění vypadá. Od osazení motoru různými čídly, přes testování a sběr dat za jízdy až po výrobní možnosti APR.
Jak je to s ostatními úpravci:
Jak jsme již napsali, APR je jediná firma na světě, která využívá toto pokročilé zařízení k vývoji svých úprav. Ostatní firmy nemají přístup k těmto datům a nemají tak informace o tom, co se v motoru pořádně děje. Na základě těchto neůplných dat, kdy se ladí jen podle originálních čidel na motoru, které nemají takovou přesnost, obnovovací frekvenci a kdy datová sběrnice motorové elektriky nemá takovou datovou propustnost, se nedá přesně upravit řídící jednotka a možnosti výsledného naladění tedy mohou být nepřesné. Výsledkem může být nižší výkon nebo naopak vyšší, než jaký motor snese a tím pádem se sníží životnost některých komponent. Může se dosáhnout horšího průběhu výkonu a dalších neduhů. Dalším problémem je nedostatek testování. Rychloobrátkové firmy často nabízejí úpravy od "tříkolky až po kombajn", mají obsáhlé všechny osobní nebo i nákladní vozy. Pro tyto firmy je priorita rychle chrlit kvanta úprav pro různé vozy, aby se rychle vydělávalo. Tím pádem se zde úpravy netestují nebo se jejich vývoj (často stačí půl den) extrémně zrychluje. Další problém je, že tyto firmy mají svoji úpravu vyvinutou na začátku produkce těchto motorů, tojest v roce 2008-2009 a vy tak dostanete v oblasti chiptuningu prehistorické naladění. Je to jako byste si dnes za podobnou cenu místo OLED Televize zakoupili CRT obrazovku. Výsledkem je tedy pouze neúplné, neaktuální nebo nekvalitní naladění a obecně doporučujeme firmám, které mají úpravu na vše, se obloukem vyhnout. Věci jako "Certifikovaný chiptuning", "autoriziovaný chiptuning" a podobné další berličky slouží jen k zakrytí nedostatečné kvality a nalákání zákazníků, kteří v tomto nemají přehled.
Mýtus ladění na míru:
Často se milně vyzdvihují možnosti ladění na míru, že každý motor je jiný a je proto potřeba každý motor naladit zvlášť. Jedná se o velký omyl, jelikož motory musí být v rámci tolerancí stejné. Pokud jsou některé hodnoty mimo tolerance (dávkování vstřkovačů, funkce turbodmychadla atd), tak by se měl motor opravit a dát znovu do správného funkčního stavu a až pak ladit. Pokud se ladí motor, který není v pořádku, tak se jen urychlí jeho selhání. Další bariéra je stejně jako o odstavec výše, že menší úpravci nemají kvalitní diagnostické zařízení a nedokáží motor naladit dle relevantních dat. Navíc se často ladí jen půl den nebo den, kdy úpravce nemá šanci otestovat, co se s motorem bude dít po načtení adaptačních dat, při jiných klimatických podmínkách, v jiné nadmořské výšce a po nějakém nájezdu, kdy se kondice motoru může znovu změnit. To vše vede k úpravě, která nemusí spolehlivě fungovat. Další věcí je, že tito úpravci, kteří nemají technologické možnosti ani možnosti testovat, tak nastavují úpravy takzvaně "natvrdo", to znamená, že motor se řídí neustále stejně bez ohledu na klimatické podmínky. Výsledkem je nižší výkon v podmínkách, které by umožnily mít výkon vyšší nebo naopak vyšší výkon, než jaký by byl za daných podmínek zdravý pro motor. O tom, že u většiny úpravců je "ladění na míru" čistě podvod na zákazníky a také používají jedno naladění už x let, protože jim to prostě "tak nějak funguje", se asi nemusíme zmiňovat. To je jako by neustále znovu a znovu vynalézali kolo a většina zákazníků tak dostane naprosto identické naladění jako zákazníci před deseti a více lety.
Platba a provední úpravy:
Úprava se vždy provádí na místě naší provozovny v ulici Českobrodská 179, Praha 9 - Běchovice, 19011. Platbu lze zvolit předem nebo po provedení na místě.
Homologace:
APR úpravy řídících jednotek (chiptuning) zatím nejsou homologované pro provoz na pozemních komunikacích dle homologace v rámci hromadné přestavby vozidel. Bohužel dle našeho názoru aktuální homologace nikterak neřeší kvalitu úprav, čehož mnozí slabší úpravci zneužívají. Většina APR úprav jsou v západních zemích jako je Německo homologovány, splňují emisní limity a schválení zde v ČR lehce brání legislativa. Nicméně i toto plánujeme do budoucna řešit. Nenechte se proto zmást a chtějte kvalitní úpravu. Zde máme naše REFERENCE
Přímé přeprogramování
APR DirectPort Programing: je patentovaná technologie, kdy každý distributor APR připojený k internetu má přístup k nejnovějším verzím softwaru. APR jako první přišlo s přímým přehráním programu do Řídící jednotky, které bez zbytečných zásahů do hardwaru auta a přidáváním dalších zařízení do složité a drahé elektroniky přehraje data v Řídící jednotce. Nemusí se tedy vyndavat Řídící jednotka z vozu.
Bezpečnost, záruka a vrácení peněz
Všechny APR úpravy Řídíci jednotky zahrnují doživotní záruku na nahraný software a kdykoliv se objeví nová verze softwaru, máte možnost přehrání nové verze bez dalších poplatků.
Všechny APR úpravy Řídíci jednotky zahrnují možnost vrácení originálního nastavení a peněz do 30ti dnů. Pokud budete z jakýchkoliv důvodů nespokojeni s touto úpravou, budou Vám vráceny peníze a vaše auto dostane zpět originální nastavení Řídící jednotky
Všechny APR úpravy jsou kódovány, aby nebylo možné jejich odcizení podvodnými společnostmi.
APR REVO BSR Profituning Xtuning Motorpower chiptuning
Performance VW x APR Alabama from CGFilm on Vimeo.