APR HPFP vysokotlaká palivová pumpa 2,0 TFSI
- Škoda
- APR HPFP vysokotlaká palivová pumpa 2,0 TFSI
Výrobce:APR
Kód:MS100016
Počet kusů na autě:1Ks
V nabídce od:12.10.2018
Dostupnost produktuNa objednávku
Zboží lze objednat a bude objednáno přímo pro Vás.
Cena s DPH:29 645 Kč
Cena bez DPH:24 500 Kč
Doručení Doprava po ČR od 159 Kč
Doručení Doprava na Slovensko od 269 Kč
Doručení Doprava EU od 780 Kč
Úpravy motoru 2,0 TFSI dalece přesahující originální výkon, vyžadují větší množství vysokotlakého přívodu paliva, zvláště pak v rozmezí 3000-5000ot/min. Aby se pochopilo proč je toto potřeba, musí úpravce vědět jak vůbec u 2,0 TFSI funguje přívod paliva.
Nizkotlaká palivová pumpa, která je v nádrži, dodává palivo vysokotlaké pumpě pod tlakem 2,7-6,5baru. Následně si toto palivo převezme vysokotlaká, vačkou poháněná, palivová pumpa a stlačí ho až na 130 barů tak, aby ho bylo možné správně rozprášit přímo do spalovací komory jednotlivých válců. Bohužel u aut, které jsou více upravené, tak originální pumpa nedokáže dodat dostatek paliva, což se projeví propady výkonu.
Limit kolik dokáže dodat vysokotlaká palivová pumpa paliva závisí na objemu pístku pumpy a počtu otáček motoru. Vysokotlaká palivová pumpa je poháněna vačkovou hřídelí s trojitým vrcholovým profilem, takže pístek uvnitř pumpy se pohybuje 1,5x vyšší rychlostí než písty v motoru.
Vzhledem k této závislosti na otáčkách motoru je originální pumpa schopná dodat palivo pro téměř 370koní při 7000ot/min, ovšem už jen pro 158koní při 3000ot/min. Graf pod textem ilustruje maximální potenciál výkonu, v závislosti na dodávce paliva, jak pro originální vysokotlakou pumpu, tak pro APR vyskotlakou pumpu. Graf také ukazuje porovnání požadavku výkonu po palivu u seriového výkonu a u výkonu produkovaném APR Stage III Turbokitem.
Vykonový potenciál pumpy
S cílem řešit nedostatek množství paliva ve středních otáčkách, APR FSI Vysokotlaká palivová pumpa zvětšuje objem dodávaného paliva až o 40%. Zjednodušeně řečeno, tohoto bylo dosaženo úpravou klíčových komponent pumpy. Vyměněním těchto komponent vyžaduje precizní opracování, kvalitní povrchové úpravy materiálů, a také nové zvětšené odolnější těsnění. Při použití méně kvalitních komponentů,na tak důležité součástce, může vést k průsakům paliva do oleje nebo i kompletnímu zničení motoru.
Pro představu jak jsou tyto komponenty citlivé na kvalitu výroby a zpracování, konečná povrchová úprava pístku uvnitř pumpy je tak kritická, že může být poškozena byť jen dotekem prstu. Tolerance mezi pístkem a stěnami válce mohou být měřeny pouze stroji několika milionové hodnoty, které využívají pro měření průtok vzduchu skrze mikroskopické mezery.
Komponenty pumpy
Komponenty užité v APR pumpě jsou také vyšší kvality než originál. Pístek a stěny válce jsou vyrobené z certifikované, tepelně opracované nerezové oceli ložiskového standardu a mají speciální povrchovou úpravu podobnou diamantovému potahu. Těsnění jsou z vysoko kvalitního polymeru a kvalitní pružina se stará o stálé těsnící tlaky během životnosti produktu. Celkový design a pumpy byl navrhnut s cílem vysoké spolehlivosti a dlouhé životnosti.
APR vysokotlaké palivové pumpy byly testovány na závodních tratích již od roku 2006. Několik set tisíc kilometrů najetých po závodních tratích a běžných silnicích ověřily jejich funkci a životnost. Každá APR pumpa začíná svůj život jako originální díl, který se u APR podrobí modifikacemi klíčových součástí a než se odešle zákazníkům, tak se na speciálním stroji otestuje.
Vývoj pro motorsport
Když příjde na klíčovou součástku, která může znamenat vítězství nebo nedokončení závodu, závodní týmy vždy musí sáhnout po nejkvalitnějším produktu. Závodní týmy po celém světě podrobily APR pumpu brutálním testováním, které prokázalo spolehlivost a přírustek výkonu. Úvodní úspěch APR R-GTI projektu a vlastního APR závodního týmu vedlo ostatní týmy po celem světě k přechodu na APR vysokotlakou palivovou pumpu.
V počátku roku 2007 začalo APR Motorsport brutálně testovat APR HPFP pumpu, několik tisíc kilometrů v těch nejtěžších podmínkách na trati. Po celé úspěšné sezóně nemělo žádné ze tří nasazených aut problémy s APR vysokotlakou pumou
Po úspěchu APR vlastního týmu se rozhodla divize Volkswagen Motorsport of Germany prověřit APR vysokotlkou pumpu v jejich potřebách. 24h Nürburgringu je považováno za jeden z nenáročnějších podniků současnosti, kde můžou miliony dollarů za vývoj vyletět oknem po selhání jedné jediné součástky. Volkswagen Motorsport se rozhodl pro APR HPFP pumpu.
SEAT Sport divize dala APR Tier-1 status dodavatele pro dodávky APR HPFP pump pro jejich potřeby. SEAT Sport divize provozuje několik šampionátů a můžete si být jisti, že vysokotlaká palivová pumpa pod kapotou jejich závodních vozů pochází od APR
Volkswagen Group of America představilo koncept R-GTI, který se svými 430hp měl stále dostatek paliva díky APR HPFP pumpě a skvělý výkon díky APR Stage III Turbokitu. Volkswagen Group of Amerika svěřilo vývoj motoru APR a tento koncept je tak důkazem, že APR je světovým leaderem na poli úprav koncernových aut.
Nabízíme i možnost přestavby Vaší originální pumpy na specifikace APR HPFP. V případě dotazu nás kontaktujte na náš email
Performance VW x APR Alabama from CGFilm on Vimeo.