APR Oil Catch Tank 1,8 & 2,0 TSI EA888 Gen3 2013-2021 MQB
- Škoda
- Octavia 3 5E (2013-2019 )
- Motor
- Oil catch tank
- APR Oil Catch Tank 1,8 & 2,0 TSI EA888 Gen3 2013-2021 MQB
Cena s DPH:16 262 Kč
Cena bez DPH:13 440 Kč
Doručení Doprava po ČR od 159 Kč
Doručení Doprava na Slovensko od 269 Kč
Doručení Doprava EU od 780 Kč
APR Oil Catch Tank 1,8 / 2,0 TSI EA888.3
APR s potěšením představuje Oil Catch Tank pro motory 1,8 / 2,0 TSI MQB platformy.
Oil Catch tank systém pro separaci olejových výparů. Tento systém zabraňuje olejovým výparům z klikové hřídele a hlavy válců dostat se do sacího traktu motoru. To předchází olejovému zamoření chladiče a tlakových hadic, karbonovému nánosu v sacích kanálkách a degradaci oktanové specifikace paliva ve válcích.
- Vyprázdnění během vteřiny
Vyprázdnění skrze vypouštěcí ventil bez nutnosti nářadí
- Čtyř fázové odlučování
Excelentní schopnost zachytávat olej
- Kompaktní dvoudílný design
Jednoduchá montáž i demontáž pro snadné čištění. Billet hliníková konstrukce.
- Buna-N odolné vedení
Odolné vůči oděru, vůči vlivu oleje se seriovým vzhledem.
- OEM Norma fitinky
Dělají instalaci jednoduchou a vypadají jako originální spojky.
- Diskrétní vedení hadic
Hadice jsou vedeny mimo dohled pro lepší vzhled motorového prostoru
- EA888 kompatibilní
Pasuje na všechny 1,8 / 2,0 TSI Gen 3 MQB motory vybavené APR Karbonovým sáním
- Zachytává olej
Olej se zachytává v nádobce a neodtéká tak do intercooleru a vedení.
- Snižuje zakarbonování motoru
Zabraňuje pronikání olejových výparů do sacích kanálků, kde by se ukládaly v podobě karbonového povlaku na ventilech.
- Zvyšuje výkon
Pomáhá redukovat zanášení sacího traktu a snižuje degradaci oktanové specifikace nasávané směsi.
Náhled systému:
Během spalovacího procesu se v motoru utvoří obrovský tlak. Ten pak v malém množství unikne z válců skrz těsnění a O-kroužky. Výsledkem je přetlak v klikové skříní, kde aby se předešlo poškození, musí se tento tlak upustit. Díky přetlaku od turbodmychadla, vytváří přeplňované motory více přetlaku než atmosfrické motory. Proto zde vznikají větší požadavky na jeho zvládnutí. Navíc pokud se dále zvýší výkon, pak tento přetlak roste.
Seriový systém zmírňuje tento přetlak skrz odvětrávání zpět do sání při podtlaku v sacím traktu nebo skrz PCV (Positive Crankcase Ventilation) ventil. Při nízkém zatížení motoru, PCV ventil využívá podtlaku v sání, aby se odvětrala kliková skříň a využívá cyklónového separátoru k oddělení oleje od vzduchu. Při velkém zatížení motoru je PCV ventil zavřený a olejové výpary jsou poslány přímo ke vstupu do turbodmychadla. Během této fáze se oddělí od výparů jen část oleje, ale většina těchto plynů je nasměrována do sacího traktu, kde může způsobit:
- Snížení výkonu, které se způsobí kontaminací ideální směsi vzduchu a benzínu. Tím se snižuje oktanová specifikace směsi.
- Snížení výkonu, které je zapříčeněno zhoršením průchodu směsi skrz sací trakt a sací ventily, které je způsobeno karbonovými nánosy.
- Zamoření turbodmychadla, sacího vedení, hadic a sacích svodů olejem.
Poznámka: I přes popularitu jeho odstranění, APR Oil Catch Tank zachovává seriový PCV ventil. Pouštět podtlak do klikové skříně je ideální, aby se veškeré výpary dostaly ven. Nicméně seriový systém obsahuje ventil, který hlídá přetlak. Pokud ten selže, pak může dojít k úniku tlaku a tím ke ztrátě výkonu, dokud nebude ventil nahrazen. Dosud APR neevidovalo selhání tohoto ventilu na TSI Gen 3 motoru. Se seriovým PCV ventilem je možné, že malé množství olejových výparů půjde do sacího traktu skrze hlavu válců, nicméně drtivá většina bude putovat právě přes APR Oil Catch Tank, kde bude následně olej zachycen. Ačkoliv má APR pozitivní výsledky s ponecháním seriového PCV ventilu, tak touha nahradit tento problematický ventil je u APR velká a brzy bude vydáno odstranění tohoto ventilu, které se přímo napojí na tento APR Catch Tank.
APR Oil Catch Tank systém se instaluje mezi výstup z PCV ventilu a vstup do sacího traktu. Je navrhnut tak, aby zachytal neoddělený olej z výparů z motoru. Dodávaný držák, zajistí bezproblémové uchycení k APR Karbonovému sání, které je vyžadováno. Díky tomu je zajištěna bezproblémová montáž na motory 1,8 / 2,0 TSI MQB platformy. Hadice, které přivádí a odvádí výpary jsou vedeny mimo dohled pro lepší vzhled celého systému.
Oproti mnoha jiným designům Catch Tanků na trhu, je APR Catch Tank založený na čtyřkomorové filtraci, kde se olej usazuje na dně nádoby. To je odvozené od provedení, které se používá u závodních motorů. Komory zachytávají olej z olejových výparů místo aby se usazoval v hadicích nebo v intercooleru. APR brutální testování na závodní dráze prokázalo, že tento systém pracuje přesně tak, jak byl navrhnut. Zachytávat olej tak, že odsávací hadice zpět do sání je na dotek stále čistá.
Odpustit usazený olej v nádobce je jednoduché. Není potřeba žádné specializované nářadí na monátáž/demontáž nádobky. Vše se řeší přes upouštěcí ventil na spodku nádobky. Mimoto kompletní servisování je snadné, díky jednoduché dvoudílné konstrukci.
APR Oil Catch Tank je potřebný pro všechny nadšence, kteří chtějí maximální výkon a zároveň udržet sací trakt a sací ventily svého motoru čisté.
Performance VW x APR Alabama from CGFilm on Vimeo.