APR Přívod vzduchu k turbodmychadlu AUDI RS3 8V TTRS 8S RSQ3 F3 2,5 TFSI EVO
- Audi
- RS Q3 (F3 (2018- )
- Motor
- Sportovní filtry a sání
- APR Přívod vzduchu k turbodmychadlu AUDI RS3 8V TTRS 8S RSQ3 F3 2,5 TFSI EVO
Manufacturer:APR
Code:CI100038
Počet kusů na autě:1Ks
Available from:06.12.2018
product AvailabilityNa objednávku
Zboží lze objednat a bude objednáno přímo pro Vás.
Price with VAT:1 395.00 €
Price without VAT:1 152.90 €
Delivery Doprava po ČR from 6.40 €
Delivery DPD Slovakia from 10.90 €
Delivery Doprava na Slovensko from 10.90 €
Delivery Doprava EU from 31.60 €
APR 2.5 TFSI EVO Přívod vzduchu k turbodmychadlu
APR Přívod vzduchu k turbodmychadlu o 45% překonává v průtoku vzudchu sériové sání. Toho je docíleno eliminací nejkritičtějších restrikcí, zůžení a dalších neduhů v tomto nasávacím traktu. Vzhledem k této restrikci, se žádné aftermarket sání v podobě lepšího airboxu, nemůže rovnat s přínosem APR Přívodu vzduchu k Turbodmychadlu. Jedná se o první krok, při úpravě sání u motoru 2,5 TFSI EVO.
APR Přívod vzduchu k turbodmychadlu využívá 4" (100mm) karbonové vedení, které se napojuje na sériový filterbox, popřípadě na APR Sportovní sání (zatím ve vývoji). Na toto vedení navazuje masivní 4" odlitý hliníkový vstup do turbodmychadla, který je navržen tak, aby zachoval co největší vnitřní průřez od přívodu vzduchu až po vstup do turbodmychadla. To se projevilo i na zvláštním tvaru tohoto dílu, jehož jediným cílem byl maximální přínos ve výkonu a lehce předčí veškeré přívody ze svařených trubek.
Těsnící kroužek funguje jako adaptér pro napojení vstupu turbodmychadla k turbodmychadlu. Zajišťuje hladký přechod mezi vstupem a jak sériovým turbadmychadlem, tak jsou v nabídce i další pro napojení větší turbodmychadel jako jsou TTE625 nebo TTE700. Integrovaný tepelný štít chrání toto vedení od rozpálených výfukových svodů. Zakomponovává také nově tvarované nerezové vedení PCV systému, pro snadnou montáž a maximalizaci průměru vstupu.
Restrikce:
Originální vstup do turbodmychadla je prostě malý. V jeho nejširším místě má průměr pouze 2,8" (71mm) a obsahuje spoustu vnitřních restrikcí viz fotky níže.Průtok vzduchu skrz tento samotný díl je pouze 490 CFM. V případě, že se spojí se sportovním sáním, tak průtok dále klesá. Ve spojení s originálním sáním a vedením kolem motoru průtok spadl až na 430 CFM.
Řešení:
APR vstup do turbodmychadla je oproti tomu obrovská a dosahuje průtoku vzduchu až 710 CFM s adaptérem pro sériové turbodmychadlo!! To je zlepšení o 45% oproti sériovému dílu. Při spojení s APR sportovním sáním (ve vývoji), pak průtok klesne pouze na 690 CFM, což je 60% zlepšení oproti sériovému sacímu traktu.Pokud je tento samotný díl spojený se sériovým sacím traktem, včetně sériového vedení mezi vstupem do turbodmychadla a filterboxem, tak průtok vzduchu klesne na 575 CFM. To je stále o 34% více, než se sériovým dílem. To jasně dokazuje, že žádné sportovní sání, pokud je zachován sériový vstup do turbodmychadla, nedokáže předčit přínos tohoto APR vtupu do turbodmychadla.
Aby se dosáhlo nejlepších výsledků, tak APR inženýři během vývoje testovali několik různých designů tohoto dílu. Velmi rychle došli k závěru, že tento díl nelze kvůli potřebám velkého vstupního průměru nabídnout samostatně. Vedení vzduchu mezi filterboxem a vstupem do turbodmychadla tak muselo být také přepracováno a vyvedeno ve větším 4" průměru. V případě jiných sání, které obsahují filtebox a postupně se zužující vedení ke vstupu do turbodmychadla mají průtok při 3,5" vedení 550 CFM. Při 4" vedení pak 560 CFM. APR design dosáhl průtoku 710 CFM při stejném testu. Jak je vidět, není na trhu sportovní sání, které by bez tohoto vstupu do turbodmychadla pekonalo APR Přivod vzduchu k turbodmychadlu, i když se spojí s originálním filterboxem.
Testování výkonu:
APR vstup do turbodmychadla v průtoku vzduchu výrazně předčí sériový sací trakt a z tohoto důvodu APR kalibrační inženýři vytvořili speciálně APR Stage 1+ úpravu řídící jednotky, která využije plný potenciál tohoto dílu. Ačkoli tato úprava vyžaduje jak APR Přívod vzduchu k turbodmychadlu, tak i APR Intercooler kit, tak byl změřen nárůst i při dosazení jen samotného přívodu vzduchu viz grafy níže. APR Přívod vzduchu k turbodmychadlu přidal sám o sobě 14p a 15Nm, zatím co ve spojení s APR Intercooler kitem přidal masivních 37hp a 40Nm. Přínos tohoto systému bude navíc růst s tím, jak vysoko se s výkonem půjde v dalších stageích.
Rozdíl ve výkonu pouze s APR Přívodem vzduchu k turbodmychadlu za použití 98 oktanového benzínu:
Rozdíl ve výkonu s APR Přívodem vzduchu k turbodmychadlu a APR Intercooler kitem za použití 98 oktanového benzínu:
Rozdíl ve výkonu s APR Přívodem vzduchu k turbodmychadlu a APR Intercooler kitem za použití paliva E85:
Točivý moment je v grafech uveden v librách. Pro přepočet na Nm použijte tento převodník nebo se jen podívejte dole na tabulku.
Další data:
APR inženýři osadili motor všemi potřebnými čidly a senzory, aby přesně věděli, jaký má tento upgrade dopad na motor. Zjednodušeně řečeno toto sání dovoluje turbodmychadlu pracovat s nižšími tlaky, což znamená, že bude pracovat efektivněji. Odstraněním restrikce u vstupu do turbodmychadla se docílilo snížení podtlaku před turbodmychadlem, který se přiblížil tlaku okolního prostředí. Snižily se tak zpětné tlaky před turbodmychadlem (EMAP), snižila se rychlost otáček hřídele turbodmychadla, snížily se výstupní teploty z turbodmychadla a získal se prostor ke zvýšení plnícího tlaku.
Rozdíl mezi APR Stage 1 úpravou a APR Stage 1+ úpravou osazenou tímto přívodním vedením byla schopnost zvýšit ve vyšších otáčkách plnící tlak turbodmychadla o 0,112 bar, snižila se výstupní teplota vzduchu o 14°C a zpětné tlaky před turbodmychadlem klesly o 0,36 bar. To se přímo projevilo na výkonu i točivém momentu, přičemž motor mohl pracovat efektivněji a chladněji.
Fotky:
Určení:
AUDI RS3 8V
AUDI TTRS 8S
Performance VW x APR Alabama from CGFilm on Vimeo.