Jsme největší úpravce koncernových vozu v Čr a Sk

Eventuri karbonové sání pro BMW M3 G80 / M4 G82 EVE-G8XM-CF-INT

Eventuri karbonové sání pro BMW M3 G80 / M4 G82

Manufacturer:Eventuri

Code:EVE-G8XM-CF-INT

Počet kusů na autě:1Ks

Available from:02.02.2023

product AvailabilityWe will deliver to you within 30 days

Price with VAT:3 282.20

Price without VAT:2 712.60

Doprava po ČR

Delivery Doprava po ČR from 6.40

DPD Slovakia

Delivery DPD Slovakia from 10.90

Doprava na Slovensko

Delivery Doprava na Slovensko from 10.90

Doprava EU

Delivery Doprava EU from 31.60

Eventuri karbonové sání pro BMW M3 G80 / M4 G82

Karbonový kit sání Eventuri pro vozy BMW M3 a M4 modelové řady G8x je vrcholem v celosvětové nabídce sportovních sání pro tuto platformu. Samotný vývoj a testování trvalo déle než rok a výsledkem je nejen sání, které vylepšuje funci i vzhled sériového modelu, ale má kapacitu i pro extrémní úpravy s výkonem přesahujícím 1000 koní. Sání Eventuri kompletně nahrazuje celé tovární sání od airboxů až po vstupy do turbodmychadel s účelem snížení ztrát na tlaku, zvýšení průchodnosti nasávaného vzduchu a snížení jeho teploty.

Maximálním využitím prostoru pod kapotou, který nově vyplňují karbonové airboxy s patentovaným tvarem a reverzně umístěnou filtrační vložkou, se zvětšila filtrační plocha o 40% oproti továrním filtrům. Vnější obal airboxu funguje jako redukce průměru až po vstup do turba, takže vzduch proudí plynule a bez restrikcí. Samotné vstupy do turbodmychadel jsou pak větší dokonce o 160% oproti továrním a na vnitřní straně mají unikátní ďolíčkový povrch, díky kterému nedochází ke zpomalování proudění vzduchu vlivem tření s vnitřní stěnou. Vzduch tak proudí rychleji do turbodmychadel a nedochází ke ztrátě tlaku.

Systém přímého sání Eventuri pro BMW G80 M3 / BMW G82 M4 obsahuje řadu komponentů, které byly vyvinuty pro tento konkrétní model vozu a vyrobeny s maximální pečlivostí tak, aby sada dosahovala nejvyšších standardů.

Airboxy obsahují unikátně tvarované sportovní filtrační vložky, hliníková hrdla a držáky z nerezové oceli. Vnější karbonové obaly, ve kterých jsou filtry uchyceny fungují po celé své délce jako redukce vedení vzduchu od filtru až po vstup do turbodmychadla, resp. trubky vedení vzduchu. Vedení vzduchu je tak výrazně přímější než v případě továrních airboxů, do kterých vzduch vstupuje zepředu, láme se o 90 stupňů, prochází plochým filtrem a opět se láme o 90 stupňů, aby pokračoval dál do trubky vedení k turbu.

Pro zajištění maximální možné průchodnosti vzduchu při využití prostoru v motorovém prostoru byly navrženy nové filtrační vložky s vnějším průměrem 192 mm, které byly při testu se 4" vstupem schopny zásobovat motor až 900 m3 vzduchu. Kvalita filtrace splňující OEM standardy je doložena certifikací ISO. Pro podporu tzv. Venturi efektu pro maximálně hladké proudění vzduchu je filtrační vložka vybavena dvojicí kónusů, které směrují nasávaný vzduch na celou plochu filtru.

Nejvíce restriktivními díly na originálním sání BMW M3/M4 G8x jsou vstupy do turbodmychadel, takže u nich byl největší prostor pro zlepšení průchodnosti vzduchu a zvětšení objemu. Významným zvětšením objemu je sání Eventuri schopné turbodmychadla zásobovat enormním množstvím vzduchu a ta tak mají rychlejší nástup. Na fotografiích níže můžete porovnat vstupy Eventuri s továrními díly. Reálný přínos u sériového vozu je minimální, ale zásadně roste ve chvíli, kdy je v souvislosti s navyšováním výkonu zvyšován plnicí tlak na turbodmychadlech.

Vývoj Eventuri v oblasti vstupů do turbodmychadel mohl v tuto chvíli skončit, nicméně cílem bylo posunout hranice ještě dále a nabídnout pro platformu M3/M4 G8x technologický vrchol v oblasti sportovních sání. Výsledkem je ďůlkovaný povrch vnitřních stěn vstupů do turbodmychadel. Ty vytváří vzduchové polštáře, které pak usnadňují proudění vzduchu a snižují tření mezi proudícím vzduchem a stěnou trubky.

V rámci vývoje byla testována celá řada různých rozměrů a tvarů vstupů do turbodmychadel, než byla vybrána finální verze s nejlepšími výsledky v oblasti průchodnosti vzduchu v porovnání se vstupy s hladkým vnitřním povrchem. Výroba ďůlkovaných vstupů do turbodmychadel byla možná díky rozšíření technologického zázemí Eventuri. Níže můžete vidět CFD simulace, které ukazují hladší proudění vzduchu ďůlkovanými inlety.

Pro úplné uzavření airboxů na ně přímo navazují vstupní karbonové nasávače, které směrují čerstvý nasávaný vzduch ze vstupů za světlomety do jednotlivých airboxů. I tyto nasávače jsou vyrobeny ze 100% prepreg karbonu, aby zamezovaly pronikání tepla od motoru do sání. Jednoduché tepelné štíty v tomto případě nejsou funkční, protože dostatečně neutěsňují prostor pro sání. Nasávače jsou vybaveny CNC frézovanými montážními čepy a nerezovými držáky, které jsou řezané laserem a navíc opatřeny detailem v podobě loga Eventuri.

Airbox na pravé straně motoru je se vstupem do turba propojený dlouhou trubkou pro vedení vzduchu. Toto vedení je v podání Eventuri vyrobeno ze 100% prepreg karbonu, ma hldký vnitřní povrch a výrazně zvětšený průměr. Na straně airboxu začíná průměr na 4" (102 mm) a tento průměr si udržuje až ke vstupu do turba, kde se postupně zužuje. Trubka má integrované držáky, kterými je pevně uchycena ve správné pozici.

Sada se skládá z těchto dílů:
- 2x karbonový airbox s patentovaným tvarem
- 2x vysoce propustný sportovní kónický filtr
- 2x karbonový nasávač vzduchu od masky
- karbonová trubka vedení vzduchu
- 2x termoplastický vstup do turba
- laserem řezané držáky z nerezové oceli
- flexibilní hadice
- CNC frézované zesilovací kroužky a montážní čepy


 
Českobrodská 179
Praha - Běchovice
19011

+420 721 121 000

Po-Čt: 9:00-12:00 a 13:00-17:00
Pá: 9:00-12:00 a 13:00-16:00