VW Polo GTI je jeden z nejdivočejších Volkswagenů poslední doby. A naše úprava? Ta ho posune ještě o parník dále. Představte si lehké auto, krátký rozvor a motor s obrovským potenciálem. Už to je recept na skvělý zážitek, nicméně my k tomu přidali ještě samosvor, ještě více výkonu, upravený podvozek a jedovaté brzdy. Výsledek? Banán od ucha k uchu pokaždé, když vezmete za volant a sešlápnete plyn. Výkon 339hp u tak lehkého auta znamená, že mu bude stačit málo co. Zrychlení ze 100-200 km/h trvá pouhých 10s a rychlost stoupá až za 280km/h. Nicméně tak rychle v Polu jet nechcete, to nám věřte. To hlavní se odehrává v pružném zrychlení mezi 50ti a 230ti km/h. Výjezdy ze zatáček, plnej knedlík, brzdění a další zatáčka. Zde exceluje a se svou vahou, naladěním podvozku a samosvorem, těžko najde přemožitele.
Vše to začalo celkem nevinně. Upravila se řídící jednotka motoru úpravou APR Stage 1 na 250hp a 408Nm. Následně se ale přidalo pořádně pod kotel a pod kapotu zamířilo větší IS20 Turbodmychadlo, sání od HG-Motorsport, Intercooler kit od Wagner Tuning, kompletní výfuk od Cobra Sport a naladění řídící jednotky motoru APR Stage 3. Zesílila se spojka, aby zvládla přenést takto vysoký výkon a o krocení této bestie se zatím postaraly sportovní pružiny a přední stabilizátor od Racingline Performance.
Již zde bylo auto velmi, ale velmi potentní, nicméně se zašlo ještě o kus dál. Nainstalovala se věc, která je dle nás potřeba u každého auta, pokud si s ním majitel chce užít alespoň trochu zábavy v zatáčkách. Do převodovky se namontoval samosvorný diferenciál Wavetrac a následovaly i větší 4 pístkové brzdy s 330mm kotouči na přední nápravu. V tu chvíli teprv začlo auto poádně fungovat. Auto bez samosvoru, to je stejně marný, jako rybařit střízlivej. Prostě to není ono. Samosvor zde přenese výkon na kolo, které má trakci a místo toho, aby se výkon mařil v prokluzujícím vnitřním kole, které by vás poslalo po tečně ven, tak samosvor vás vtáhne do zatáčky.
Majitel zde není žádné ořezávátko a své Polo často vezme na okruh. Několikrát se projel na okruhu v Mostě, byl s ním i na Nordschleife, takže jsme po domluvě udělali ještě další upgrade podvozku. Do podběhů se nastěhoval výškově a tuhostně stavitelný podvozek se štelovacím horním uložením od ST ve verzi XTA. Horní uložení umožnilo nastavit přesnou a hlavně symetrickou geometrii s větším odklonem, který výrazně napomáhá v zatáčení vozu. Mezi tlumiče a stabilizátor se dosadily štelovací tyčky stabilizátoru od Superpro, díky kterým jsme mohli nastavit rovnoměrné předpětí stabilizátoru a celý podvozek seřídit na vahách pro zamezení křížení vah. Aby byl podvozek maximálně pevný, tak se do všech ramen nastěhovaly sportovní silentbloky od SuperPro, které zajistí, že námi nastavená geometrie bude držet za všech podmínek.
Nakonec se na vůz daly ještě lehká kola ProTrack, kterým musely ustoupit přední blatníky. Dosadily se širší od SRS-Tec a auto tak nyní vypadá hodně agresivně. Doufáme, že si majitel na okruzích užije kopu zábavy a zajede dobré časy. Za nás je to zatím vše :)