Jsme největší úpravce koncernových vozu v Čr a Sk

AUDI RS3 8V 2,5 TFSI EVO Autowerks Project

Nová AUDI RS3 má obrovský potenciál. Její pohonná jednotka 2,5 TFSI EVO EA855 je velmi odlišná od ostatních motorů určených pro plaformu MQB. Ať již jde o její úpravy, které vyžadují specifické díly, tak i vliv brutálního výkonu a vliv její hmotnosti na celý vůz je dosti odlišný. Rozhodli jsme se si jí tedy pořídit, abychom si na ní ověřili naše úpravy a mohli tak na českém trhu nabídnout nejlepší komplexní služby pro zájemce o podobné úpravy.

Jako první jsme vůz upravili úpravou na fázi APR Stage 1, která už tak výkonný motor posunula na úplně jiný level. Brutální zátah obrovského přívalu točivého momentu je okamžitě cítit a launch control znamené to, že pokud nejste připoutání, tak spadnete do kufru, jak vás to zatlačí. S takto upraveným vozem s mapou pro E85 jsme se byli podívat na závodech na 1/4 míle, kde jsme zajeli čas 11,025s a skončili tak před Nissan GTR Nismo 2017, Porsche 911 GT3, či Ferarri 458. V přímce tedy vůz fungoval naprosto famózně, stejně tak po celou dobu i v běžném provozu a již jsme si brousili zuby na testovaní na okruhu v Mostě. 

První setkání naší RS3 a Mosteckého okruhu nebylo úplně ideální. Vůz rozhodně nemá naladěný podvozek na okruhové dovádění a nervozita vozu při brždění, při změně směru zatáčení a vysoké náklony v zatáčkách to jen potvrzovaly. V tuto chvíli jsme se sami sebe ptali, jestli tam má vůbec cenu vůz takto trápit. I čas na kolo byl daleko za očekáváním a to 1:58,749. Nicméně tak jako tak jsme lehkou úpravu podvozku plánovali, takže jsme tomu dali ještě jednu šanci.

Na vůz jsme nazuli pneu Michelin Pilot Sport 4s o rozměru 245/35 r19, které samy o sobě dost pomohly. Disky jsme zvolili lehké a velmi pevné, vyrobené Flow Form metodou, od APR s rozměrem 19x8,5" ET45. Při této velikosti váží pouze 9,4kg. Vyměnili jsme také pružiny a stabilizátory podvozku, na přední nápravu jsme dosadili pevné silentbloky Superpro a horní uložení tlumičů jsme zvlolili od 034Motorsport, které zvětšují odklon předních kol o 1,4°.

Po tomto zásahu se chování vozu rapidně zlepšilo. Vůz byl najednou velice jistý, nervózní chování zmizelo a objevila se chuť vozu zatáčet. Masivní nedotáčivost jsme tak dosti potlačili a mohli jsme se na okruh do Mostu vydat znovu. V prvních kolech jsme se oproti předešlému pokusu obrovsky zlepšili a to na velmi pěkný čas 1:53s. Od dalšího kroužení a zlešování času nás ovšem zradily brzdy, které už to nedávaly, a tak je toto jediný čas, který máme. Sezóna skonila a my se na okruh vracíme v roce 2019. Oproti předešlým pokusům jsme dosadily lepší brzdové destičky, kotouče, brzdovou kapalinu Motul R660 a vůz jsme osadili brzdovými hadičkami od 034Motorsport. O tom ale až dále. Zde si zatím můžete vychutnat videa z roku 2018:

Ještě před další úpravou jsme nechali výkon motoru v této fázi změřit. Úpravu jsme změřili jak na 100 oktanový benzín braný z benzínky MOL, tak na palivo E85, které tankujeme na čerpací stanici ONO. 

U APR Stage 1 úpravy jsme změřili výkon u paliva E85 dvakrát. Jednou v létě, kdy byly největší parna a sucha a jednou v zimě. To má demonstrovat účinnost seriového intercooleru, který prostě ve velkých vedrech nedokáže adekvátně chladit vzduch, který jde do motoru. Jeho výměnu tak doporučujeme už u základní Stage 1 úpravy. Úpravu na 100 oktanový benzín jsme měřili také v zimě.
(Zleva Stage 1 úprava na 100 Octanový benzín // E85 měřeno v létě // E85 měřeno v zimě)

Pro rok 2019 jsme začali vůz posouvat zase o kus dál. Přidáli jsme lepší sání a větší intercooler. Vše samozřejmě od APR. Na míru těmto komponentům jsme také upravili řídící jednotku na fázi APR Stage 1+ a odměřili výkon znovu jak na 100 oktanový benzín, tak i na palivo E85.

 

Ihned po odměření výkonu APR Stage 1+ úpravy jsme dodali ještě první díl výfuku od Milltek Sport, lepší zapalovací svíčky NGK Racing a navštívili jsme motorovou brzdu znovu.

 

Galerie:

 


Českobrodská 179
Praha - Běchovice
19011

+420 721 121 000

Po-Čt: 9:00-12:00 a 13:00-17:00
Pá: 9:00-12:00 a 13:00-16:00