Motor 2,0 TSI první generace EA888 se vyloženě nabízí ke zvýšení výkonu. Jednoduchými úpravami se zde dokážeme dostat na velmi zajímavé výkony, a již se sériovým turbodmychadlem jsme zde dosáhli výkonu 288hp a 437Nm. To pravé ale začíná až s montáží většího turbodmychadla, kde APR jako poprvé použilo svou novou kalibrační strategii Torque Management, který se stará o upravení výkonu na nižší převodové stupně pro lěpší trakci. Zde jsme dosáhli výsledných 386hp a 500Nm!
Jako první vůz dostal úpravu řídící jednotky APR Stage 1. Pokud hledáte jak začít, tak vždy doporučujeme úpravou řídící jednotky. Ta dokáže za rozumné peníze získat nejvyšší výkon, ze všech úprav, které se nabízejí (sání, výfuk...) Nic nepřidá tolik, jako kvalitně naladěný chiptuning. Zde se tak s výkonem šlo na cca 255hp a 420Nm. Nicméně jak to tak bývá, tak na vyšší výkon si člověk zvykne rychle a chce víc.
Přistoupilo se tedy k další fázi, kdy se udělala kompletnější úprava a dosadilo se sportovní sání od Racingline Performance, intercooler kit do88, kompletní výfuk Milltek Sport a vedení vzduchu od CTS Turbo. K těmto dílům jsme udělali upgrade naladění řídící jednotky na fázi APR Stage 2 a získali tak již zmiňovaný výkon 288hp a 437Nm. Auto výrazně ožilo a aby tomu stačil i podvozek, tak se dosadily sportovní pružiny a stabilizátory od ST Suspensions, sportovní silentbloky přední nápravy od SuperPro a větší přední brzdy z Octavie 3 RS 340x30mm s Clubsport kotouči a destičkami pro lepší brzdný účinek.
Vzhledem k tomu, že auto začalo fungovat velmi dobře i po podvozkové stránce, tak se začalo přemýšlet nad tím, jak zvýšit výkon ještě více. Přišlo tedy na řadu větší turbodmychadlo LOCO-04 od LOBA Motorsport, které dokáže do motoru dostat o dost více vzduchu. Spolu s turbodmychadlem se nahradily měkké ventilové pružinky tvrdšími od FCP Enginnerig a mohli jsme přistoupit k dalšímu upgradu map v řídící jednotce motoru. APR nabízí chiptuning na míru K04 turbodmychadlu a dalších komponent a výsledkem tak bylo finálních 386hp a 500Nm.
Poslední upgrade, který jsme provedli bylo dosazení samosvorného diferenciálu Wavetrac, který rapidně změnil chování auta v zatáčkách a pomohl s trakcí i u rozjezdu. Výsledkem je velmi rychlá Octávia, která svou dynamikou zahanbí kdejaký sporťák. Navíc s dobrými jízdními vlastnosti, denní použitelností a nízkými náklady na provoz, které jsou v této rychlostní kategorii velmi příznivé.
Fotogalerie: