Rádi bychom Vám představili další náš projekt v podobě VW Golf 5 GTI Ed30, který jsme upravili na 430hp a 560Nm.
Majitel ještě v den, kdy vůz pořídil, přijel k nám pro APR Stage 2 + kompletní úpravu. Namontoval se tedy první díl výfuku "Downpipe Decat" od Milltek Sport, Intercooler kit od Wagner Tuning, Sportovní sání od RAMAIR, a to celé se upravilo SW od APR na fázi Stage 2+. Toto je celkem standartní velmi bezpečná úprava, kterou máme ověřenou na desítkách aut u nás v České republice i na Slovensku, a kterou ostatní APR dealeři již provedli na desítkách tisíc vozů po celém světě. S touto úpravou vůz naměřil 379hp a 540Nm a zrychlení ze 100 na 200 km/h zvládl za 10,49s. Nejrychlejší sprint na 400m v rámci šampionátu SMS zvládl za 12,7s.
V průběhu sezóny se ukázalo, že vůz držel krok se špičkou, výkon mu nedělá problém a ztrácel naprosté minimum za dalším našim reprezentantem Martinem Horákem se SEATem Leon FR. Rozhodl se tedy přidat trošku pod kotel a svůj motor 2,0 TFSI BYD ještě trochu upravit. Zvolila se tedy cesta hybridního turbodmychadla od TTE "TheTurboEngineers" a to jejich turbodmychadlo TTE420. K tomu máme perfektní naladění od APR TTE420. Aby se výkon "ukrmil", tak se musela posílit i palivová soustava. Dosadila se tedy nízkotlaká palivová pumpa LPFP od Bar-Tek a 155b regulátor tlaku paliva od APR. Vzhledem k vyšším zpětným tlakům jsme dosadili i tvrdší pružinky pod sací i výfukové ventily od FCP Engineering, při čemž jsme provedli i kompletní dekarbonizaci a vyčištění hlavy válců. Abychom docílili maximálního výkonu, tak jsme dosadili i kit na odstranění výřivých klapek "RFD" od APR. Ten funguje podobně, jako se v dřívejších dobách leštily a zvětšovaly sací kanálky. Tato úprava zlepší propustnost sacích svodů, odstraněním přepážek se zmenší plocha, na které by se mohly usazovat další nečistoty a odstranil se celý mechanismus vířivých klapek. Již jsme viděli, že tyto klapky selhaly, rozpadly se a úlomky poškodily motor. Ať již sací ventily nebo spadly i do válců, kde poškodily písty. Tímto kitem jsme tak předešly mnohým problémům.
Převodovka by tento výkon již bez úpravy nezvládla, a tak jsme využili perfektního naladění od TVS Enginnering a jejich úpravu TVS Stage 3, která jako jediná na trhu dokáže vyvinou tlak oleje, který působí na spojky, až 15 barů. Díky tomu spojky pak dle stavu dokáží přenést až cca 600Nm. Optimalizovali jsme také řazení tak, aby to maximálně vyhovovalo sprintům a díky tomu jsme postupně posouvali čas ve sprintu na 400m až na 12,3s.
Rapidně se zlepšilo zrychlení ze 100 na 200 km/h, které spadlo až na 8,45s!! Výkon poskočil na 430hp a 557Nm a zdálo se, že budeme spokojení. Nicméně jsme se s majitelem pustili do problamatiky doladění výkonu do naprosté preciznosti a testovali jsme několik řešení. Testovali jsme několik druhů vzduchových sání, palivových pump, regulátorů tlaku paliva a dalších věcí, až jsme se posunuli ve zrychlení ještě dál.