Představujeme Vám náš promo vůz Škoda Octavia 3 RS s úpravou na 430hp a 546Nm. Mnozí si říkají, že je to prostě moc. Jakože hrozně moc na předokolku. Nicméně ti, kteří se svezli, tak uznali, že jí takto zvýšený výkon nedělá žádný problém. Pokud tedy i vy váháte, jestli upravit svůj vůz, tak Vám můžeme nabídnout svezení se, abyste pocítili, jak se takováto Octavia řídí. To Vám dnes v čechách nikdo nenabídne! Nicméně pojďme se podívat na to, jak a proč tato Octavia vznikla.
Dnes máme dva promo vozy. Jedním je AUDI RS3 APR Stage 3, která je extrémně silná a hlučná. Jako druhý vůz jsme si tedy řekli, že by to chtělo něco civilnějšího. Něco, co by bylo rychlé tak akorát, bylo by komfortní, tiché, mělo menší náklady na provoz a mohlo by sloužit jako druhé auto pro slečnu, která by s ním jezdila denně. Ano, čtete správně. Tento vůz primárně používá slečna, která není nějaký velký fanda aut. Zvládá prostě běžné denní ježdění do práce a na nákupy, zvládá i cestu na dovolenou a vůbec celkově většinu běžných jízd. To je její primární cíl. Nicméně to neznamená, že bychom s ní nemohli vyrazit o víkendu na okresky nebo dokonce na okruh. Vyrazili jsme a jak to dopadlo? Dopadlo to tak, že jsme na autodromu v Mostě zajeli rekordní čas mezi předokolkami, které jsou používány primárně jako daily vozy. Ale o tom až trochu níže.
Určení vozu tedy bylo, že se nesměl nějak výrazně snížit komfort při denním používání, ale musela se dramaticky zvýšit schopnost vozu jet rychle. S tímto zadáním se tedy přistoupilo k úpravě.
Výkon:
Abychom zvýšili výkon, tak se použilo to nejlepší, co máme v nabídce. Středobodem je naprostá špička na trhu v oblasti chiptuningu, a tím byla úprava řídící jednotky od APR na fázi Stage 3, která je kalibrovaná pro větší IS38 turbodmychadlo, které se nachází třeba v Superbu 280 nebo Golfu 7R. Větší turbodmychadlo potřebuje nasávat více vzduchu, takže jsme dosadili ještě kompletní karbonové sání od APR a zvětšený vstup do turbodmychadla od Racingline Performance. Aby se vzduch od turba dostal do motoru bez zbytečných restrikcí a s nízkou teplotou, tak se dosadil vynikající APR intercooler kit, který má skvělý poměr mezi mírou chlazení a volností proudění vzduchu skrz něj. Na opačné straně turba se stará o rychlý odvod spalin výfuk od Milltek Sport. První díl výfuku nebo-li downpipe má dva sportovní katalyzátory, aby vůz prošel měřením emisí. Zadní část výfuku je ve verzi ROAD+, který se stará o příjemný zvukový projev, bez nežádoucích dunivých efektů. Dále už se jen přidaly chladnější OEMplus svýčky z AUDI RS3 a co e týče výkonu, tak bylo hotovo. Celkem snadné, jak z vozu získat 430hp. Nemyslíte? Jediné co bylo navíc, tak jsme dosadili dodatečný chladič oleje kvůli tomu, že se auto objeví párkrát i na okruhu, tak aby se motor nepřehřál.
Převodovka:
Aby se zlepšil přenos výkonu na silnici a aby auto bylo zábavné, tak se dosadil samosvorný diferenciál Wavetrac. Byla zesílena i spojka naší Autowerks spojkovou sadou, která v pohodě drží vysoký točivý moment. Pro přesnější řazení jsme dosadily tužší silentbloky na lanovody táhel řazení a na držák lanovodů od CTS turbo.
Brzdy:
Vzhledem k tomu, že s autem chceme občas na okruh, tak jsme potřebovali velké brzdy, které by zvládaly vysoké teploty a neuvadaly by. Volba padla na kit od APR, který se skládá z 6ti pístkových třmenů a 350mm kotoučů, díky kterým se mohou dát na vůz stále 18" kola. To kdybychom to ježdění na okruhu brali více vážně :). I když se jedná o velké a schopné brzdy, tak i tak jsme jim pomohli s chlazením náfuky z AUDI RS3, které usměrňují proudění vzduchu k brzdám a dokáží tak snížit jejich teplotu až o 20%. Na zadní nápravě se vyměnily malé brzdy za větší ze Škody Octavia RS245, takže máme nyní i vzadu chlazené kotouče o průměru 310mm. Brzdy už by byly, takže jsme mohli přikročit k naladění poměru brzdného účinku, aby zadní brzdy brzdily o trochu více a povedlo se. Aniž by se nějak změnila stabilita vozu, tak po tomto našem jemném doladění jsme ještě dále výrazně zkrátili brzdou dráhu vozu. To jsou jemné detaily, které jinde nenajdete a my je nabízíme jen zákazníkům, kteří si objednají kompletní úpravu vozu u nás.
Podvozek:
Úpravy jízdních vlastností jsou obrovskou předností našich úprav. Vzhledem k obrovským zkušenostem z vrcholného motorsportu našeho hlavního mechanika, tak dokážeme naladit podvozek přesně podle vašich představ. Zde jsme dosadili výškově a tuhostně stavitelný podvozek XA od ST Suspensions. Ten nabízí velkou míru komfortu a při nejtvrdším nastavením i schopné sportovní jízdní vlastnosti. Dosadily se i tužší sportovní stabilizátory, také od ST Suspensions, protože bez nich to prostě nejde a pokud má auto zatáčet bez zbytečných prdlev a průjezdy zatáčkou mají být jistější, tak musí být. Na přední i zadní nápravu se nastěhovaly silentbloky od Superpro. Ty zajistí to, aby se nedeformovala nastavená geometrie podvozku. Jako doplněk k tmto silentblokům jsme dosadili ještě výplně uchycení nápravnice od Racingline, aby se nápravnice nehýbala a také nedeformovala geometrii. Vůz je se všemi těmito silentbloky více stabilní jak při akceleraci a v zatáčkách, tak hlavně při ostrém brzdění. V zatáčkách také výrazně pomohou zvětšené odklony na předních kolech, kterých jsme docílili horním odklonovým uložením od 034Motorsport. Aby se mohl podvozek naladit precizně, tak se dosadily i štelovací tyčky stabilizátoru a šlo se ladit.
Vůz se včetně váhy řidiče postavil na váhy a provedlo se precizní nastavení výšky, aby se tlaky na jednotlivé nápravy nekřížily. Dále se nastavilo předpětí stabilizátorů a šla se ladit geometrie. Zde máme dvě nastavení. Jedno pro okruh a jedno méně agresivní ke gumám na běžné ježdění. Toto naladění geometrie a precizní nastavení podvozku nám zajistilo to, že jsme byli schopni zajet v Mostě rekordní čas. Často se setkáváme s tím, že lidé mají totožné nebo i pokročilejší komponenty na podvozku, ale ve výsledku jsou pak na okruhu pomalejší. Pokud nechcete vyhazovat peníze z okna za drahé díly, které Vám pak váš mechanik nedokáže správně naladit, tak Vám doporučujeme provést kompletní úpravu u nás. Toto pokročilé nastavení geometrie a dalších součástí podvozku nastavujeme pouze zákazníkům, kteří si od nás nechávají dělat kompletní úpravy.
Fotogalerie:
Video: